اهميت فيس‌ بوك

سوال اين است: اصلا سايت فيس بوك چه اهميتي دارد؟ برای من ِ وبلاگ نويس ؟ شمايي كه كاربر اينترنتی هستيد و همچنين برای افراد حرفه‌ای در وب و تجارت؟؟

برای پاسخ دقيق به اين سوال افراد را به چند قسمت تقسيم كنيد:

1- عموم كاربران: فيس‌بوك اكنون چيزی حدود 35 ميليون ( و شايد هم بيشتر ) كاربر دارد.جامعه ايرانيان فعال در فيس بوك بسيار بزرگ است.اما نكته مهمتر اين است كه اين تعداد روز به روز با شدتي باور نكردني در حال افزايش است.طبعا در چنين جايي امكان برقراری تماسهای اجتماعی بيشتری است.

2- كدنويسان: اقبال هر روزه سايتها و سرويسهای مختلف به پلتفرم فيس بوك نشان از اهميت ان دارد. همچنين هر روز تعداد بيشتری از سايتهای مختلف اپليكيشن‌هایی برای فيس بوك مي‌نويسند

3- تجارت: اكنون در اينترنت زمزمه‌های بسياری است برای استفاده از پتانسيل بسيار بالای فيس بوك برای كسب درآمد.

4- وبلاگ‌نويسان: اما يكي از مهمترين نكات نوع واكنش وبلاگ‌نويسان به فيس بوك است.تقريبا تمام وبلاگ‌نويسان در سرتاسر دنيا نسبت به فيس بوك واكنش مثبتي نشان داده‌اند.اهميت فيس بوك در ان حد است كه روزی نمي‌گذرد مگر انكه نوشته‌های فراوانی در مورد فيس بوك در اينترنت منتشر شود.

محرك من برای نوشتن اين پست ؛ اين مطلب بوده است. در اين مطلب شما مي‌توانيد با ليست 30 وبلاگ برتر كه در مورد فيس بوك مي‌نويسند  اشنا شويد.اكثر انها به صورت كاملا تخصصي تمام انرژی وبلاگ خود را بر روی فيس بوك و مسائل مرتبط با آن گذاشته‌اند. اين اتفاق كمي نيست. كمتر سايتی را مي‌شناسيم كه وبلاگهایی تخصصي صرفا برای پوشش اخبار مرتبط با انها راه اندازی شده باشد،نمونه‌های معدودی چون گوگل.

اما اين كه يك سايت نوپا به يكباره اينقدر از جانب وبلاگ‌نويسان مورد توجه ويژه قرار گيرد نشانگر اهميت ويژه ان وپتانسيل بالای ان است.همانطور كه مي‌دانيد سايتهای مشابه‌ای مثل اوركات، مای اسپيس ؛ گزگ ، های فايو و بسياری ديگر بوده‌اند و هستند اما هيچكدام از انها وبلاگهایی تخصصي جهت پوشش اخبار مرتبط با خود نداشته‌اند. من هميشه در ذهنم ارتباط بين «مای‌اسپيس-فيس‌بوك-اوركات» را به ارتباط بين «اينترنت اكسپلورر-فايرفاكس-اپرا» تشبيه مي‌كنم.مای اسپيس بيشترين حجم بازار را دارد اما اين فيس‌بوك است كه محبوب خواص است. اوركات با تمام جذابيتهايش هنوز نتوانسته مدلي ارائه دهد كه در تمام دنيا- و نه فقط ايران و برزيل- مورد توجه قرار گيرد.( هرچند من شخصا عاشق اوركات و اپرا هستم.)

شايد هنوز بسيار زود باشد كه انتظار داشته باشيم وبلاگی تخصصي در مورد مسايل فيس‌بوك به زبان فارسي راه‌اندازی شود. اما اگر به وبلاگهایی كه در ان لينك بالا آمده برويد و دسته‌بنديهای موجود در آن وبلاگها را نگاهی بياندازيد متوجه گستردگی فراوان مباحث خواهيد شد: advertising- applications – commentry- groups – for business -marketing – news -و … تنها گوشه‌هايي از دنياي پهناور فيس بوك هستند.

خواهش: خواهش بزرگ من از تمام خوانندگان فهيم اين وبلاگ( چه وبلاگ‌نويسان محترم و چه خوانندگان غيروبلاگ‌نويس) اين است كه حتما يك اكانت در فيس بوك ايجاد كنند.بايد شرايطی ايجاد بشود كه هر كاربر اينترنتي داشتن يك اكانت فيس بوك را همانند داشتن يك ادرس ايميل يا يك آی‌دی در ياهو مسنجر، چيزی بديهي بيابد. آن روز است كه مي‌توان در اين اقيانوس پهناور  بسياری از خدمات روز وب را در اختيار كاربران كشورمان قرار داد.

داشتن اكانت در مای اسپيس و ياهو 360 و يا اوركات بد نيست.اما بنظرم داشتن اكانت فيس بوك واجب است.هرچند شما نيز همچون من هنوز نتوانسته باشيد با اينترفيس فيس بوك كنار آمده باشيد.فراموش نكنيم كه فايرفاكس را با تمام ضعفها و مشكلاتش دوست داريم؛ چون تفكری كه پشت آن است قوي است و با ارزش. پس سعي كنيم به گسترش تفكر فيس بوكي كمك كنيم.

 فيس بوك

11 دیدگاه »

  1. سلام با مطلب «موتور جستجوی وردپرس» به روزم چون بازم اینم جالب بود گفتم بیاید ببینیدش!

  2. sepanta said

    سلام.چشم رو چشم همین الان رفتم یک اکانت درست کردم.

  3. محمد said

    قالب قبلیت خیلی بهتر بود دکتر جون…فیس بوک فیلتره…این شبا خیلی التماس دعا….

  4. soheilkh said

    سلام
    رشد سایت فیس بوک برای من خیلی جالبه .http://stanford.facebook.com/press/info.php?statistics
    اما نمی دونم چرا توی ایران فیلتره .

  5. koosha said

    هیچ سایت غیر ایرانی مگر در مواقع خاص حاضر به سرویس دهی به ایرانی ها نیست.به ایران سروری که پولشو میدیم نمیدن،چرا باید اجازه ی استفاده از سرویس های مجانی رو بدن؟ ما هیچ سودی برای سایتها نداریم.فقط استفاده می کنیم و بس! از گوگل معتبر تر که نصف سرویس هاشو برای ایران بسته؟ کم کم داره بیشتر هم میشه…
    تقاضا برای دعوت افراد به سایتهای غیر ایرانی باعث ترافیک بالا از ایران می شه که من جای صاحبان FaceBook بودم قطعا ورود ایرانی ها رو ممنوع می کنم اگر 20% ترافیکم از ایران باشه؟ فراموش نکنید که تو ایران تب بازدید داریم،خارج از کشور نیازی به بازدید ایرانی ها ندارن و مسئله بازدهیه! 100 تا بازدید،ولی پر سود نه مثل ایران که خودمون Auto Refresh میسازیم که بازدیمون بالا بره!!

  6. myminimals said

    مال ما را که پارس آنلاین لطف کرده وفیلتر نموده

  7. ferdowsi said

    حسن قیلطرناکه !!! 😉

  8. پاسپارتو said

    اینطور که من متوجه شدم شما میگویید فیس بوک مهم است چون گروه های مختلفی نسبت به آن اقبال نشان داده اند، ممکن علت این اقبال را بگویید، یا جایی را معرفی کنید تا علت آن اقبالی را که گفتید بفهمم؟

  9. RaoRos said

    فیلتر بید 😀

  10. mynewchapter said

    من نمی دونم علت فیلتر کردن این سایتها چیه؟ ما که در هر صورت هر جایی دلمون بخواد میریم.

  11. mohsen said

    البته فکر میکنم دکتر جان صحبت کردن و تبلیغ سایتهایی که برای اکثر دوستان قیلطر هست بی فایده باشه! و دماغ سوز 🙂

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

