زرد نويسی

احترام زيادی برای نظرات تك‌تك شما خوانندگان عزيز اين وبلاگ و بخصوص خوانندگان ثابت آن قايلم. من نيز به عنوان خواننده ثابت اين وبلاگ نظر خاص خودم را دارم و بر درستي نظر شخصي خودم پافشاری مي‌كنم. صريح بگويم:   از زردنويسي هيچ ابايي ندارم!!

نظرات شما در جای خود محترم.اما من هيچ مشكلی با زردنويسي ندارم.تنها خطوط قرمز، قوانين مصوب كشوری در مورد اين قبيل مسايل است.متاسفانه برای عرف هيچ ارزشي قايل نيستم.همانگونه كه چندان به كلاس اين وبلاگ فكر نمي‌كنم.هر روز از كنار صدها مجله و نشريه رد مي‌شويم كه آنها را اصطلاحا زرد مي‌ناميم.از نظر من اينها وجود دارند و تجربه تاريخي نشان داده كه نمي‌توان آنها را حذف كرد(هرچقدر هم كه حذف آنها مطلوب باشد ) در نتيجه بنظرم بجای طرد و انكار آنها مي‌توان اين موارد را به سمت و سویی كشاند كه اندكی بهتر باشد.طبعا قرار نيست اين دسته از خوانندگان، تبديل به افراد فوق متفكر شوند.قصد ان است كه اگر قرار است مطالب زرد بخوانند لااقل اندكي برای همان مطالب استانداردهای به روز داشته باشند.

از طرفی گروهی كه به عنوان خواننده فرهيخته خود را مي‌‌شناسد مي‌تواند كم و بيش خودش را به جلو ببرد.اما بايد به تعداد زيادی از افراد -بخصوص teenage – فكر كرد كه ذهن آنها را با نازل‌ترين نوع زردنويسي پر مي‌كنند.ترجيح مي‌دهم بجای اينكه صرفا برای يك جمع بسته از خوانندگان باشخصيت و فرهيخته و دانا بنويسم؛ گاه با نوشته‌های به اصطلاح زرد بتوانم اندكي توجه آن گروه را به اين سمت جلب كنم.به دنبال موفقيت آنچنانی هم نيستم.همين قدر كه اين گروه بتواند يكي دو نام را ياد بگيرد براي من بسيار با ارزش است.

در اين راه طبعا نارضايتي شما خوانندگان فهيم را به جان و دل مي‌خرم.شما مي‌توانيد اعتراضات خود را در كامنتها منعكس كنيد و من نيز با تمام وجود آنها را مي‌خوانم و قبول هم دارم.اما متاسفانه بايد بگويم كه از زردنويسي خود پشيمان نيستم و در آينده نيز بازهم از اين نوشته‌ها در اين وبلاگ خواهد آمد.شما مي‌توانيد ان را به حساب جمع كردن 100-200 خواننده و بازديدكننده بيشتر بگذاريد يا به هر حساب ديگری كه بنظرتان درست‌تر مي‌ايد.در اينجا قصد آن نداشتم و ندارم كه نظر شما را تغيير دهم يا به بحث بنشينم.

تنها خواستم علت و چرایی اين موضوع را برای كساني كه اندكي متعجب شدند توضيح دهم.طبعا درصد بالايي از خوانندگان فهيم اين وبلاگ با اين رويه مخالفند و ما مي‌توانيم  با حفظ ديدگاههای متفاوت و متضاد خود در اين زمينه، به دوستي خود ادامه دهيم.

پ.ن: باری ديگر تاكيد مي‌كنم كه بازهم به اين رويه ادامه خواهم داد.پيشاپيش از همه شما عذرخواهی مي‌كنم.

14 دیدگاه »

  1. میلاد said

    1 دقیقه ســـــــــــــــــکوت

  2. raoros said

    😀
    یک دقیقه سکوت :))

  3. Mehran said

    خانوما آقایون همگی باهم :
    مزیدی دوســــــت داریم….مزیدی دوست داریم !
    حالا موج !!!! :دی

  4. جناب مزیدی وبلاگ شما چه زرد باشه چه سرخ باشه چه سیاه من و حتما» بقیه خوانندگانش دوسش داریم هم وبلاگ و هم نویسنده وبلاگ رو دوست داریم . من به نوبه خودم و فقط و فقط از طرف خودم به همه عقاید و نظرات شما حتی اگر زرد هم باشه احترام میذارم و شخصا» هم برای شخص شما احترام زیادی قائلم . حتما» بیشتر خوانندگان وبلاگ شما چه خوانندگان ثابت و چه گذری هم همین احساسی که من نسبت به شما رو دارم اونا هم دارند . من با تمام وجود از وبلاگ و مطالب شما کاملا» آگاهانه حمایت می کنم و همین جا هم میگم هر کسی که به هر نحوی این وبلاگ و نویسنده اونو دوست داره حتما» ازش حمایت کنه وبلاگهایی که اینقدر غنی و خوب باشند کم هستند حتی اگر بخشی از کارشون هم زرد نویسی باشه بازهم دلیل نمیشه که بگیم بد هستند .
    پ.ن : من هیچگونه نسبت یا رفاقت نزدیکی با نویسنده این وبلاگ ندارم . این مطلب کاملا» نظر شخصی من نسبت به این وبلاگ و نویسنده اونه . ( قابل توجه همهمه سازها و حسودها )

  5. maryamss said

    دکتر جان من یکی که همه مطالبت رو می خونم خیلی هم زرد پرد حالیم نیست….بالاخره کمی تنوع لازمه

  6. میلاد said

    دکتر قرمز بنویس ، قرمز فقط
    قــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــزته
    مزیدی قزمز 2.0

  7. محمود said

    عجب مزیدی جان! پس تو کامنت ها را میخونی؟ عجب!
    نمیدونم سوال و کمکی که توی همین کامنت دونی چندی پیش نوشتم چرا هنوز بی جواب مونده! بگذریم…
    مزیدی جان یک نصیحت! البته برادرانه!
    نگذار مزیدی و وبلاگش به نوعی دچار مشکلی بشه که حسین درخشان چند صباحی پیش دچارش شد! البته حرفه ها و بحث ها با هم تفاوت دارند ولی در بعضی مسائل همه چیز مشترک است! حرف زیاد داشتم ولی سخن کوتاه باید.انشا الله وقتی دیگر…

  8. mhmazidi said

    @all: متشكرم از همگي.
    @محمود جان: شما در كامنتهای قبلي چند گزاره توصيفي بيان كرديد.به خاطر ندارم شما سوالي را مطرح فرموده باشيد.اما چند سوال دارم:
    1-آيا يك وبلاگ‌نويس بايد به تمام سوالات پاسخ دهد؟ تاكييد مي‌كنم: تمام سوالات؟ بايد؟
    2-آيا اين تنها وبلاگ‌نويس است كه بايد به سوالات پاسخ دهد؟ بقيه خوانندگان نمي‌توانند پاسخ دهند؟
    3-هركس كه به يك يا چند سوال خواننده(خوانندگان ) وبلاگشپاسخ ندهد مي‌شود ابولبلاگ؟؟
    در هر صورت از اين كه موجب رنجش شما شدم.متاسفم.اما اگر به ارشيو اين وبلاگ مراجعه كنيد بارها توضيح دادم كه روش من در پاسخ به كامنتها چگونه است.
    تاكنون تغييری در اين روش نداده‌ام.

  9. محمود said

    نه مزیدی جان.اکثریت غریب به اتفاق خوانندگانی که اینجا کامنت میگذارند هم برای خوشمزگی و همچنین برای اینکه نیم نگاهی به وبلاگشان بزنی و بزنند(از لحاظ آماری بازدیدی که بلاگ شما دارد) و کسب آماری داشته باشند به اینجا می آیند و نظر میدهند.دوستانی که به غیر از این هدف به اینجا میایند حسابشان را خودشان جدا کنند!میتوانی خودت از لحاظ «محتوا» به نظراتی که اینجا و در همین پست گذاشته شده یک نظری داشته باشی! البته همه نظرات محترم اند .بعضی دوستان حسابشان جداست.نکند این حرف من به حساب توهین به کسی برداشت شود! به هر حال خواننده اند دیگر خود میدانند چه بگویند و چه نگویند! من کاره ای نیستم که تعیین تکلیف کنم!
    نه دکتر رنجش خاطر چیه؟ شما به گردن ما و اهالی وبلاگستان بیشتر از اینها حق داری…البته چند باری سوال مطرح کردم در همین کامنت دونی ولی به حساب مشغله ات میگذارم.درست است وظیفه ای هم نیست که به همه سوالات جواب دهی.من معذرت میخواهم! دیگر درخواست کمک هم ندارم.
    البته قبلا که سرت اینقدر ها شلوغ نبود یادم است 1بار تقاضایی کردم و فورا جواب گرفتم.این را گفتم که قدر نشناسی نکرده باشم.
    راستی اون جریان ابوالبلاگ را بخاطر ماجرای دیگری گفتم.امیدوارم سوئ تفاهم نشده باشد!
    ممنون

  10. mhmazidi said

    @محمود جان: كامنتهای اين وبلاگ بروی همه باز است.هركسي دوست دارد هرگونه كه تشخيص مي‌دهد از آن استفاده كند فقط تا وقتي كه به ديگران بي‌احترامي نكند.در نتيجه همه دوستان مي‌ توانند حتي فقط برای بالا بردن امار وبلاگشان از اينجا استفاده كنند. شما هم از اين امكان استفاده كنيد.از نظر من هيچ اشكالي وجود ندارد.
    اما در مورد كمك: من در جايي نديدم كه شما كمك خواسته باشيد.اگر چنين بوده بگذاريد به حساب پيری و آلزايمر من.اما محمود جان: ايميل را كه از شما نگرفتند.همچنين در كامنتها هر وقت مستقيم از من خواستيد سوال بپرسيد قيد كنيد تا بدانم كه مخاطب شما من هستم.
    با اينحال اكنون: هر امری ، فرمايش سوالي داشته باشيد در خدمت شما هستم.

  11. محمود said

    ممنون مزیدی جان نیازی برای جذب خواننده نمیبینم و نیازی به این کار ندارم.چون برای دل خودم مینویسم.ممنون از پیشنهادت.اگر اینجا هم نظر میدهم تنها برای این است که عرض ارادتی کرده باشم.وگر نه آمار برای من هیچ ارزشی ندارد.من هم ذکر کردم که هر کس خود میداند چه میکند! فقط اشاره ای رفت بر محتوای این نظرات!!!!!!
    به هر حال ممنون و معذرت که کمی جسارت نمودیم مزیدی جان.امیدوارم همیشه همینطور جوان و شاداب باشی و بنویسی.آلزایمر و پیری به دور دکتر!

  12. hamedmalek said

    همه چیز تعداد بازدید نیست اما برخلاف تصورت فکر میکنم وقتی زرد بشی بازدید کمتری داری.نمونه اش خودم.احتمالا این آخرین کامنتم خواهد بود برات.البته میدونم اصلا مهم نیست واست.چون یکبار گفته بودی که کامنت ندیم.
    نظرات هم برات چندان مهم نیست!هر چند هم که بخوای خودت رو دمکرات نشون بدی وقتی نظری خونده بشه و بهش اهمیت داده نشه فرقی نمیکنه.
    ضمنا من مثل اون دوستی که گفته چه زرد بشی چه سرخ … میخونمت و … نیستم!من نمیخونم و اگه عادت به زرد نویسی کنی فیدت رو از فید ریدر پاک میکنم. به همین راحتی به همین خوشمزگی ! توی این چندساله زندگی اینترنتی یاد گرفتم بیرحم باشم.
    5 تا مطلب آخرت رو که میخونم احساس میکنم شمارش معکوس واسه پاک کردن فیدت شروع شده.
    راستی این زرد نویسی ابدا تاثیری در علاقه و احترام من بهت نداره .خوش باشی

  13. macromediax said

    بابا استاد دانشگاه هم بین درس های تخصصی گاهی یه چیزی میگه ملت بخندن خستگیشون در بره . . . تجربه نشون داده وبلاگ هایی که خیلی تخصصی شدن خیلی زود مردن !

  14. محدثه said

    واااااااااااااااای چقد ترسناک میشی وقتی عصبانی میشی!!!
    تازشم تو بهترینی حسین جوووووووون

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

