سیگار كشیدن

خانوم/آقا جان! من از امروز عشقم كشيده سيگار بكشم ؛ به هيچ بني بشری هم مربوط نيست بنده مي‌خوام چكار كنم: 1-پزشك هستم همه مضرات سيگار رو هم واردم و مي‌دانم چه چيزی در آينده انتظار من را مي‌كشد. 2- سن من قانوني و بالای 18 سال است. 3-پول سيگار را هم از جيب خودم مي‌دم نه از كار و زحمت ننه،بابام!

اين از اين!! اما؛ من ِ سيگاری، آدم كه هستم؟ شعور كه دارم؟ انصاف چطور؟؟ آقا جون جسم خودم هست؛ پول خودم هست مي‌خوام آتيش بكشمش!! به هيچ احد الناسي هم مربوط نيست.ولی در كنارش چند نكته را هم رعايت مي‌كنم:

1- از همين الان-هنوز شروع نكرده- خبر دارم و مي‌بينم – كه در دوران طبابم نمونه‌های فراوان ديدم- روزی خواهد رسيد كه برای يك قلپ هوا  له له مي‌زنم.اونقدر جوانمرد/شيرزن هستم كه آن روز به اطرافيان خود بخصوص كادر پزشكي گير الكي ندهم.وقتي كه روی تحت ICU بستري هستم نامردی نمي‌كنم و نفس تنگي خودم را به كم كاری پرستارها نسبت نمي‌دهم و غر نمي‌زنم.به دكترها هم سفارش مي‌كنم اگر زرت و زورت زيادی كردم از همون طبقه پرتم كنن پايين!!

2- اما در مورد الان: من مي‌خوام بدن خودم را آتيش بزنم.همانطور كه دوست ندارم ديگران ونگ ونگ كنند طبعا من هم آزارم به كسي نبايد برسد. پزشكهای ابله يك چيزی را فهميدند و افشاء كردند به نام « passive smoker ». يعني چي؟ يعني وقتي كه من دارم فرت و فرت سيگار مي‌كشم اون دود لامصبش بيش از اون كه برای بدن من ضرر داشته باشه، به بدن اطرافيان من ضرر مي‌رسونه!!! حالا چرا و چطوريشو برين از دكترتون بپرسين! پس لااقل اينقدر فهم و شعور دارم و يك الدنگ عوضي نيستم كه بشينم با دود سيگارم مردم را عذاب بدهم.مي‌روم در جايي كه موجود غيرسيگاری نباشه و با هر پك سيگار حالشو مي‌برم.

3- وقتي هم يكی بهم ميگه آقا من آسم دارد يا حساسيت دارم، سيگارمو خاموش مي كنم ، ان هم نه به دليل اين كه موجود باشخصيتي هستم و به حقوق اجتماعی احترام مي‌گذارم! نه!! فقط به اين دليل كه بهم حال نمي‌ده، موقع حال كردن من ، كسي ضدحال بخوره!

4- بعدشم! من سيگاريم!! موجود آنتی‌ سوشيال (ضد اجتماعی ) كه نيستم. احمق كه نيستم!! از پشت كوه هم نيومدم.مي‌دونم كه وقتي سيگار مي‌كشم پس مونده‌اش را بايد جايي ببرم.

در مجموع مي‌خوام اينو بگم: حوصله ندارم گزك بدم دست بقيه! سيگار مي‌كشم، حالشو مي‌برم.به هيچ‌كسي هم مربوطه نيست.اما نه به قيمت آزار ديگران.

لازمه بازم در مورد تفكرات سيگاری خودم توضيح بدم؟؟

 

پس نوشت: از كامنتها احساس كردم كه دوستان ممكن است متوجه طنز موجود در نوشته نشده باشند.بنده شكر مي‌خورم سيگار بكشم!! اينجا «من» در حقيقت «من ِ راوی » است، نه مزیدی در دنياي واقعی! كه ريه‌هايش اندازه ريه‌های همستر گنجايش ندارد! 🙂

14 دیدگاه »

  1. پاکتی نخر حداقل
    نخی بگیر
    ضررش کمتره

  2. afshinb2 said

    دکتر جون، اگه می گفتی سیگار نمی کشم، خدایی تعجب می کردم!
    این موزیک هایی که گوش می دی، سیگار هم می خواد خب!
    فکر کن یکی HIM, Rammestein, Children Of Bodom, … گوش کنه و سیگار نکشه!!!

    دقت کردی که از روی سلیقه موسیقایی افراد (که از تو Last.fm به راحتی می شه فهمیدش) میشه یه جورایی اون طرف رو شناخت؟ دکتر جون، نمی دونم این اواخر چرا قاط زادی، رفتی تو مایه هایه شجریان و شاملو و … ولی کلاً حال کردم با موزیک هایی که گوش می دی…

  3. mhmazidi said

    حقيقتش اينه كه من علاوه بر شجريان و children of bodom ، بعضي وقتها امي‌نم، 50 cent هم گوش مي‌دم! سلين ديون و مريلين منسون بنظرم خيلي فرق نمي‌كنن.همونطور كه ميشه بعضي وقتها حسن خرصدا هم گوش كرد!!

  4. به به کمک کم دارن کل وردپرسی ها سیگاری میشن. اون از مجازاتگر این از مزیدی. آقا منو منحرف نکنین که عمرا نمیکشم 😆

  5. بیشتر دکترهایی که من می‌شناسم سیگاری‌اند؟ چرا؟
    در ضمن شدیدا هوس کردم که از اون سیگار برگ‌های فیدل کاسترویی را آزمایش کنم!

  6. afshinm said

    😀 میگم اینجا بوی سیگار میاد
    دکتر واجب شد یه نشستی داشته باشیم جهت شناسوندن سیگار اصل و بدل بهتون :دی
    راستی تصمیم نگرفتی چی بکشی؟
    این خیلی مهمه ها!

  7. Atousa said

    ممنون به خاطر لینک. و ممنون که سیگار می کشی. و ممنون که با سیگار کشیدنت دیگران رو آزار نمیدی.

  8. » سیگار، دروازه ی اعتیاد «

  9. maryamss said

    خدا خیرت بده که ملت رو مجبور به سیگار کشیدن با خودت نمی کنی.معضلیه واقعا!

  10. amin said

    آی از این سیگار بدم میاد ! مخصوصا از بوی دهن مبارکشون که حالمو به هم میزنه!!!
    آه اه اه اه اه اه اه اه …
    شما ها تا جناب عزرائیل رو ملاقات نکنید ، حرف حساب تو مختون نمیره !
    جان خودم . یکیش بابای من . یه خورده دید ها ولی کلا ترک کرده . راحت شدیم خلاص 😀
    امیدوارم قبل از ملاقات حضوری با ان حضرت ترک بکنید . ترک بکیند جناب دکتر ، ترک !!!!!

  11. ماهی said

    دکتر هر کاری دوست داری بکن با سیگار کشیدن حال می کنی ای ول با سیگار نکشیدن باز هم ای ول. مهم قسمت حاله (نه گذشته:))
    به امین بوی سیگار اصلا هم بد نیست :))
    به قسمت حسن خر صدا کلی خندیدم. فکر نمی کردم که این لقبش بین المللی بوده باشه:)

  12. mhmazidi said

    @ماهی : فقط يك كلمه : چاكريم! [كپي رايت از مرحوم مغفور!]

  13. پسر مریخی said

    دکترجان متاسفانه اون قدر از سیگاری‌ها آزار دیده‌م که اصلا نمی‌تونم یه موجود سیگاری با این توصیفات رو تصور کنم! شرمنده!
    وقتی جایی باشی که غلظت دود سیگار موجود در هوا از غلظت اکسیژنش کمتر باشه و نتونی جای دیگه‌ای هم بری و مجبور باشی نیم ساعت اونجا بمونی٬ به من حق می‌دی در این مورد!!

  14. داشتم بهت امیدوار می‌شدم٬ اما با اون پی‌نوشتی که دادی ازت قطع امید کردم!!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

