تف 10

نمي‌دانم چرا؟ اما به دنبال بهانه مي‌گردم برای اضافه كردن هر ايراني به ليست دوستانم در فيس بوك.گاه تنها يك نكته كوچك مثلا قرار گرفتن در ليست دوستان فلاني مي‌تواند سندی باشد برايم از ادم حسابي بودن طرف.گاه تنها علاقه مشترك داشتن در يك فيلم(مثلا 21 گرم) دليلي مي‌شود برای اضافه كردن او .بدليل كم بودن طرفداران موسيقي متال هركسي كه چنين گرايشي دارد را به ليست خودم اضافه مي‌كنم.گاه … در اين بين نيز به اين نكته توجه نمي‌كنم كه طرف دختر است يا پسر ؛ زن يا مرد ؛ بچه يابزرگ ؛ مجرد يا متاهل ؛داخل كشور يا خارج كشور ؛ 6 ساله يا 60 ساله يا ….

معيارم برای اضافه كردن آنها اين است: تنها يك بهانه كوچك،   تنها يك نقطه مشترك كافی است تا بخواهم با كسي ارتباط برقرار كنم.

اما انگار اين روش چندان در بين ما مقبول نيست، هست؟؟!! اگر هست پس چرا اكثر انها از من مي‌پرسند:« ببخشيد ما همديگر رو مي‌شناسيم؟؟»

شايد من اشتباه مي‌كنم!  از شبكه‌های اجتماعی مي‌توان فقط بعنوان يك محيط بسته برای ارتباط با دوستان و آشنايان دنياي حقيقی خود استفاده كنيم.اما آنها ايجاد شده‌اند تا علاوه بر تحكيم دوستي‌ها و ارتباطات قديمي ، منجر به ايجاد ارتباطات جديد شوند.

شما چقدر از شبكه‌های اجتماعی برای مقصود اول استفاده مي‌كنيد و چقدر برای منظور دوم؟؟

پ.ن: لطفا به دوستان خود در فيس‌بوك بگوييد اگر من آنها را ادد كردم ، ناراحت نشوند و ان را به حساب جسارت و بي‌احترامی نگذارند .بلكه بگذارند به حساب پيروی من از تفكر دومی! حريم شخصي آنها محترم است و مي‌توانند بدون پرسيدن اين سوال، درخواست من – و هركس ديگری – را reject كنند.اما در عين حال بدانند از فيس بوك استفاده‌های بيشتری نيز مي‌توان كرد.

9 دیدگاه »

  1. دکتر جان ممنون بابت لطفت در وبلاگ
    راستش من چند باری اینجا گفته ام، اما مقبول نیافتاده، فیس بوک فیلتر است، برای خیلی ها، و ما محرومیم از استفاده از آن، احتمالا این محرومیت همه گیر شود، به نظرم باید کاری کرد در این زمینه، مثلا یکی از بچه هایی که وارد هستند اکستنشنی بنویسند برای فایرفاکس که عبور از فیلتر را برای فیس بوک حل کند، کاری که برای فلیکر کرده اند . نمی دانم تا چه حد عملی هست؟ اما واجب است !
    مسئله اینجاست که دلیشس هم نابود شده است ! من خودم الان دسترسی به اانت دلیشسم ندارم و نمی تونم توی وبلاگ بگذارم، مال بقیه را هم از فیدشان می خونم .
    خلاصه چنین نهضتی برای نوشتن اکستنش این دو فقط از خودت بر می آید و بس !
    ——–
    در مورد سوال هم مشخص است، شبکه اجتماعی باید تفاوت هایی با یک گروپ دوستان داشته باشد دیگر، اگر قرار بر رابطه با دوستان سابق است که دیگر تفاوت چندانی با یک گروپ نمی کند

  2. بابك said

    خوب كسي كه اين سئوال رو ميپرسه احتمالا كنجكاو بدونه كسي كه Add-اش كرده كيه؟ آيا آشنايي قبلي با هم دارن يا همينطوري. احتمالا اگر قبل از Add كردن خودتون رو معرفي كنيد ديگه همچين سوء‌تفاهمي پيش نميآد 😀

  3. بابك said

    راستي يادمه يه بارم تو يه مطلبي از اين نوع برخورد شكايت كرده بوديد! احتمالا بازم گريبان گيرتون شده 😛

  4. سیاه said

    mano add kon ghorboonet ba hamin emaile bala
    montazeram

    Siah

  5. آقا ما که فیس بوکمون با https تایم اوت میده با https فقط میشه بریم تو
    https://register.facebook.com
    لحظه ورود ما یک آقایی ما رو اد کرد.لیست دوستانشو دیدم(چون خیلی دنبال آی دی شما میگشتم) شما و عصرونه توش بودین، خواستم شما رو به دوستانم اضافه کنم، مجبود بودم با قیلطر شکن برم و برای همین کد reCATCHPA (اگر درست نوشته باشم) کار نمیکرد بخاطر invalid domain! پس بیا شما ما رو به لیست دوستانت اضافه کن شاید فرجی شد!

  6. mhmazidi said

    @همگي: ببينيد! هر پروفايلي در فيس بوك با يك عدد شناخته مي‌شود كه در پايان ادرس مربوطه مي‌توانيد ان را بيابيد مثلا عدد من 507587576 است.شما با سرچ اين عدد به اكانت من مي‌رسيد.
    حالا عدد شما كدام است؟؟؟

  7. ساسان said

    سلام دکتر!
    دیگه وقتشه یه موضوع با نام «تف» تو وبلاگت ایجاد کنی!

  8. Alin said

    سلام دکتر
    شما که بدون هیچ بهانه ای یا بهانه های کوچک هر کس را اد می کنید چرا من وقتی شما را اد کردم با اینکه شواهد نشان می دهد روزی 100 بار به فیس بوکتان سر می زنید تا من یک مسیج به شما نفرستادم من را به دوستانتان اضافه نکردید؟!! این ای دی من است: 552257449
    برایم سؤال شده! لطفا جواب بدید.

  9. mhmazidi said

    @امير جان: من در اين زمينه اطلاعای ندارم كه ايا مي‌شودد يا نه.در هر صورت بايد اقايون و خانوماي مهندس به دادمون برسن
    @علي جان: من هركسي كه اينوايت فرستاده را تا حالا اضافه كرده‌ام.نيازی هم به فرستادن مسيج نبوده.چنين اتفاقي تا حالا نيافتاده است.نمي‌دانم .شايد ان چند روزی بود كه از وب دور بودم.در هر صورت نه شما و نه هيچ ايراني ديگری نياز به فرستادن مسيج نداريد.پروفايل من به رور همه ايرانيان باز است.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

