سینوزیت

مي‌گويند وقتي كه امواج انقلاب كبير فرانسه به كاخهای ورسای نزديك شده بود درباريان به ملكه مي‌گويند مردم نان ندارند بخورند.ملكه مي‌فرمايند : خب بروند بيسكويت بخورند! (همين بود يا اينكه گفت بروند نان جو بخورند؟؟ در هر حال فرقي هم نمي‌كند!!)

حالا شده است حكايت بعضي‌ها! اميدوارم به شما برنخورد!! اما واقعا از چنين افرادی به ستوه مي‌ايم.كساني كه اصول اوليه بهداشتي -درمانی را رعايت نمي‌كنند و از طرف ديگر در پي آخرين و مدرنترين درمانهای روز برمي‌ايند.نمونه‌اش همين سينوزيت خودمان!

اقا/خانوم محترم!! من تابحال شده از شما در مورد كدنويسي چيزی بپرسم؟ شده در مورد مدارهای فوتون و پوزيترون در ساختار هسته بپرسم؟ شده از شما بخواهم توپولوژی به من ياد بدهيد؟؟ از شما خواسته‌ام در مورد نمودارهای رياضي در اقتصاد خرد توضيح بدهيد؟ در مورد نگاه هايدگر به مقوله زبان چطور؟ يا احيانا مفهوم «ماضي نقلي بعيد در آينده در گذشته» ؟؟ هان؟؟؟

پس لطف كنيد مثل يك پسر  ِخوب /دختر  ِ فهميده ، در مورد مكانيسمهای بيماريها و ريزنكات پزشكي چيزی نپرسيد.اگر علاقه داريد برويد تكست‌های پزشكي را از صفحه اول باز كنيد و شروع كنيد به خواندن.اما عوض آن سعي كنيد نكات بسيار بديهي را درست رعايت كنيد.

در مورد سينوزيت: فرض مي‌كنيم شما كاملا نكات پيشگيری را هم رعايت مي‌كنيد(عجب دل خجسته‌ای دارم من!؟! ) .اما اكنون دچار سينوزيت شده‌ايد.حالا چي؟؟

لطف بفرماييد در مورد آنتي‌بيوتيك، از طرف خودتان فتوی پزشكي صادر نفرماييد.هرچه پزشكتان مي‌گويد گوش دهيد. اما از شما چه كاری ساخته است؟ فقط يك كار ! مو به مو انجام دهيد:

چيزی وجود دارد به نام «سرم شستشو» مي‌دانم الان قيافه همه شما زرد شده است. اما اين 90% درمان شماست!! تعجب كرديد؟ اما حقيقت دارد.

در هنگام سينوزيت باكتريها بر روی لايه داخلی سينوس‌های سر و صورت مي‌نشينند و مخاط سينوسها را مجبور مي‌كنند مقدار زيادی خلط توليد كنند.كلمه خلط حال من و شما را بهم مي‌زند اما خلط غني‌ترين و عالي‌ترين محيط برای رشد باكتريهاست.هرچه خلط بيشتری در سينوسها جمع مي‌شود در نتيجه باكتريها بهتر مي‌توانند در آن استخر گرم و نرم شالاپ شلوپ كنند. سرم شستشو  با حل كردن و كندن اين خلطها از داخل سينوسها، تعداد زيادی از باكتريها را از بدن خارج مي‌كند(مثلا 90 % ). حالا برای آن 10 درصد باقيمانده يك آنتی‌بيوتيك ساده پدر هرچه باكتری را در می‌اورد.

پس: اگر سينوزيت گرفتيد يا احيانا سابقه سينوزيت داريد، چشم بسته يك سرم فيزيولوژيك شستشو تهيه كنيد(لطفا احساس زكريای رازی بودن به شما دست ندهد و در منزل با اندكی نمك و شكر، معجون درست نكنيد!).حالا سرم فيزيولوژيك را بگذاريد در دستشويي كنار ليوان مسواك و خميردندانتان. (ان شاءالله اين يكي را كه داريد ديگر!!؟؟ ).از ابتدای فصل سرما تا انتهاي ان هر شب (تاكيد مي‌كنم هر شب) پس از مسواك زدن  سينوسهای خود را با ان محلول شستشو دهيد.

كار سختي بود؟؟

16 دیدگاه »

  1. Farbud said

    البته ما سگ کی باشیم، ولی گویا ملکه گفته بودند «چرا بهشان کیک نمی‌دهید؟»

  2. kochebagh said

    اون طور كه من شنيدم عليا حضرت ماري آنتوانت گفتند:چرا نان شيريني نمي خورند؟
    تا رفتين تو زمينه هاي تاريخي هزار مدعي پيدا كردين!

  3. من چون تا به حال سینوزیت نگرفته‌ام نمی‌دان شست‌و‌شوی سینوزیت یعنی چه. می‌شه توضیح بدهید؟ اگر سرم فيزيولوژيك را قرقره کنیم منظور شما برآورده می‌شود؟ سرم فيزيولوژيك را باید از بینی هورت بکشیم؟ چه باید کرد؟ منتظر توضیح‌تان برای آدم کم‌فهمی مثل خودم می‌مانم. ممنون.

  4. mhmazidi said

    @ناارام: مقدار كمي سرم در كف دست خود بريزيد، با بيني هورت بكشيد! انقدر اين كار را تكرار كنيد تا مايع سرم را در ته حلق خود احساس كنيد.حالا ان را تف كنيد. اين سيكل را بايد انقدر انجام دهيد كه احساس كنيد سيونسهايتان سبك و خالي شده است.

  5. علی said

    از بچگی هر موقع سر درد می شدیم بهمان می گفتند سینوزیت داری…البته همچنان هم دارم ولی یک مدت هم تحت درمان بودم از این سرم شستشو تا انواع قطرات ریز و درشت.(البته ناگفته نماند که زیاد توجهی به این درمان نداشتم) اما باز هم هر موقع هوا سرد شود این سردرد ما شروع می شود.

  6. myminimals said

    دکتر جان حالا چرا انقدر عصبانی :دی؟؟

  7. ایلیا said

    چه قده خشن !!
    کمی از اینکه هستی مهربانتر باش !
    دو نقطه دی !

  8. دکتر جون

    البته من بدبخت سینوزیت ندارم و… ولی… ولی … ببین ای جانم… ای گل باقالی… ای بهترین دکتر دنیا… D:

    اگه طریقه ی دکتری و تایید شده و تجویز شده ی شستشو را هم می نوشتی که عالی بود

    😉

  9. سپاس‌گذارم دکتر جان. فهمیدم چه‌جوری شست‌و‌شو بدهم. اما نفهمیدم تا کی باید شست‌و‌شو بدهم. چون نمی‌دونم احساس سبک و خالی شدن سینوس‌ها چه‌جور احساسیه. ولی شاید اگر یک بار سینوزیت بشم خودم این چیزها رو بفهمم. به هر حال ممنون.

  10. محدثه said

    شستشوی سینوس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اها منظورتون nasopharynx (مسیر حلق بینی ) دیگه؟
    به هر حال…
    سلام حسین جان!
    باز هم جالب و زیبا و موجز نوشتی
    1)چرا نوشتهایت را برای هفته نامه سپید نمیفرستی؟
    2)چرا هنوزم وبلاگت .قسمتی واسه عضو شدن نداره؟؟؟؟؟؟؟؟(صد سال پیش بهم قول داده بودیا)
    3)میتونیم موضوع بدیم؟دلم میخواد نوشته و نظرت را در مورد «شوخی و شوخی کردن «بدونم .

  11. علی said

    من که سالیان درازه دارم از این روش ساده استفاده می کنم واقعا معجزه می کند دست مریزار

  12. mhmazidi said

    @محدثه جان: در مورد مجله سپيد: نظر خاصي ندارم. در مورد شوخي و شوخي كردن:متوجه منظورت نمي‌شم.چه چيزی بايد بنويسم؟؟
    در مورد عضويت:اگر منظورت دريافت با ايميل هست كافيه روی ايگون قرمز رنگ فيدبرنر در سايدبرا وبلاگ كليك كني

  13. دوچرخه سواری شدیدا کار دستم داده و مدتهاست سینوزیتی هستم، اما هیچوقت پیش دکتر نرفم و معمولا اوضاع که خیلی خطری می‌شه بخور اوکالیپتوس می‌گیرم، اما این شیوه را هم باید امتحان کنم
    به هر حال ممنون!

  14. tntmoney said

    سلام، من هم سینوزیتی هستم و چندین ساله که از معجون زکریای رازی استفاده می کنم!(یک قاشق چایخوری نمک به اضافه ی یک بطری آب ولرم) این معجون را هم مادربزرگم بهم یاد نداده بلکه یک دکتر مجرب مثل شما .خیلی هم خوب جواب داده… ولی اینا هیچکدوم دلیل نمیشه که روش شما را امتحان نکنم…خیلی متشکرم… راستی اگر امکانش هست در مورد حجامت مطلبی بنویسید.

  15. sadeqn said

    من هم مدتی دچار این مشکل بودم تا سال گذشته یکی از دوستان پزشک همین توصیه و راهکار را نشانم داد. خداوند بر عزتش افزاید. ار هر درمان دیگری مفیدتر بود.

  16. حمید said

    من یکبار برای همیشه از بخور کاه و سرکه تجویزی مادربزرگ استفاده کردم و به خوبی جواب گرفتم.
    مقداری کاه + سرکه را جوشانده و زیر پتو بخور میدهیم.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

