نكاتی از فيدبرنر

اگر به ستون سمت راست(سايدبار) اين وبلاگ نگاه بياندازيد مي‌بينيد كه دو عدد درج شده است:1- بازديدها: اگر بگويم اين عدد هيچ اهميتي برايم ندارد شايد موجب ناراحتی دوستان شود.

2- فيدبرنر: بالاتر از بازديدها يك كادر قرمز رنگ مي‌بينيد كه عددي در آن درج شده.اكنون( در زمان نگارش اين مطلب) اين عدد 618 مي‌باشد.معني آن: 618 نفر مطالب اين وبلاگ را از طريق فيد ِ فيدبرنر وبلاگ يعني http://feeds.feedburner.com/mazidi دنبال مي‌كنند. اگر در دنياي وبلاگ‌نويسي -بعد از كيفيت محتوي- تنها يك چيز برايم ارزش داشته باشد همين عدد است. اين عدد نشان مي‌دهد كه چند نفر به اين نتيجه رسيده‌اند كه مطالب اين وبلاگ ارزش آن را دارد كه پيوسته آن را دنبال كنند. بالا رفتن اين عدد حتي به اندازه يك رقم من را تا حد ذوق مرگی مي‌كشاند و برعكس كم شدن آن تا مرز استيصال مطلق!! 🙂 [ اينهم از اعتراف ما]Analyze   Feed Subscribers

اما نكته جالب برایم علاوه بر خود عدد؛ اطلاعات ديگری است كه در صفحه فيدبرنر به ما داده مي‌شود.آيا تاكنون به صفحه فيدبرنر خود دقت كرده‌ايد:

1- گوگل ريدر: پراستفاده‌ترين وسيله جهت پيگيری فيد اين وبلاگ است. 496 نفر يا به عبارتی 80 % مشتركان، از گوگل ريدر/گوگل شخصي استفاده مي‌كنند.

2- blogrovr: مدتي قبل در همين وبلاگ در مورد بلاگروور نوشتم.اما باورم نمي‌شود كه اينهمه محبوب باشد. 28 نفر برای بلاگروور واقعا زياد است.

3- snarfer: فيدريدر خودم ، 19 نفر را توانسته جذب كند.

4- bloglines: با اينكه در وبلاگستان فارسي كمتر از بلاگ‌لاينز صحبت مي‌شود اما 12 نفر تعداد خوبي است.

5- fastladder: قبلا در همين وبلاگ معرفي شد. بنظرم 9 نفر برای فست‌لدر رقم جالبي است.

6- netvibes:  تنها 7 نفر. يا خواننده كمي در نت‌وايبس دارم يا بنظر مي‌ايد كاربرانش كم شده‌اند!!

7- flock:  حتي 2نفر هم برای فلوك مهم است.

8- بقيه موارد همگي يك نفر هستند. نامهایی چون feedeachother – protopage- generic java based برايم جالب بودند. يكي از اين موارد windows rss platform نوشته. شديدا كنجكاوم بدانم اين چيست و اين دوست كيست؟

در قسمت ثبت‌نام با ايميل تعداد 3 نفر را ذكر كرده. و در قسمت bots  بالاتر از همه تامبلر قرار دارد. فقط نمي‌دانم sphere  در اينجا چكار مي‌كند؟؟!!

نتيجه: هدف از نوشتن اين مطلب اين بود كه بدانيد خوانندگان شما چگونه و از چه راههايي فيد وبلاگتان را دنبال مي‌كنند.براي فيد خود ارزش فراوان قايل شويد و از خوانندگان خود خواهش كنيد تا شما را با فيد دنبال كنند.همان كاری كه من الان مي خواهم انجام دهم!!

خواهش: از تمام عزيزاني كه مطالب اين وبلاگ را مي‌پسندند خواهش مي‌كنم فيد اين وبلاگ را به فيد ريدر خود اضافه كنند: http://feeds.feedburner.com/mazidi. دوستاني هم كه اين وبلاگ را با فيد اصلي وردپرس دنبال مي‌كنند https://mhmazidi.wordpress.com/feed اگر برايشان زحمتي نيست به فيد بالايي سوييچ نمايند.

                                       

                                      هوا را از من بگير ، فيدهايت را نه *

 

* پابلو نرودا: هوا را از من بگير خنده‌هايت را نه!

12 دیدگاه »

  1. منيرى said

    الان ساعت 12 و 20 دقيقه‌ى هفتم آبان 1386. همين الان شده 620 نفر. مژدگانى ما بابت اون 2 نفر اضافه رو فقط بالاغيرتا نپيچون 🙂
    اما در مورد سوييچ کردن. من موافق اينجور کارها نيستم. چرا؟ عرض مى‌کنم. يکى از فيدها لينک‌هاى ماگنولياى شما رو داره و اون يکى نه. انتخاب رو بگذار به عهده‌ى خود خواننده که چطور دلش مى‌خواد وبلاگت رو بخونه؛ با لينک‌هاش يا بدون اون‌ها.

  2. رضا said

    دکتر فیدت رو به netnewswire اضافه کردم. از فیدخوان‌های مک چیزی ننوشتی 😉

  3. mhmazidi said

    @ استاد : مژدگانی شما همين كه چرا موقع گذاشتن كامنت لينك وبلاگتان را نمي‌گذاريد تا جماعت بفهمند كه ما خواننده بزرگی چون شما را در چنته داريم؟ 🙂
    بنده شكر مي‌خورم كه بخواهم بر خوانندگان گرام فشار بياورم.انتخاب اولين اصل است.به همين دليل هم بود كه با ترس و لرز فراوان آن مطلب پاياني را نوشتم و كلمه خواهش را هم پر رنگ كردم. و صد البته همانگونه كه شما فرموديد هر دو گروه عزيز ما هستند.
    حالا كمی هم بدجنسي بد نيست: شما بلاگری های ناقلا كه بصورت پيش فرض كل فيدتان روی فيدبرنر سوييچ شده چي ميگين؟؟ :))

  4. mhmazidi said

    @رضا: مخلص هرچي مك دوست مك پرست هم هستيم.آقا از لئوپاردتان چه خبر؟

  5. رضا said

    من هنوز لئوپارد را نصب نکرده‌ام. اپل سطح توقع کاربر را بالا می‌برد. خیلی هیجان‌زده نیستم!

  6. محمد said

    سلام
    من هم از طریق DoXDo ! و Netvibes مطالب شما رو دنبال میکنم، نمی دونم جز این آمار حساب میشه یا نه ؟
    بعضی وقت ها هم مطلب کامل نمیاد و … میذاره !

  7. kochebagh said

    من از snarfer استفاده می کنم! اما تازگی ها دلمو زده!

  8. soboone said

    اه من هم تازه دارم ازش استفاده میکنم تا ببینم چی میشه snarfer رو میگم

  9. سجاد said

    ای آقا دست به دلم نزار که خونه ما میریم توی گوگل ریدر 20 تا پست می بینیم که 19.5 تاش ماله دکتره بقیشم که ماله وبلاگه خودمه ماهم همش می خونیمو می خونیم و از بده ماجرا لذت میبریم!
    خدا به ما هم بده از این چیزا فعلا که به 16 تا راضی هستیم خدا رو شکر!

  10. منيرى said

    اول اينکه ما مخلص ما و خوانندگان‌تون هستيم؛ البته نامحرم نباشه 🙂
    بعد هم اينکه براى بلاگرى‌ها هم همين‌طوره. مى‌شه دو تا فيد روى فيدبرنر داشت؛ يکى بدون لينک و يکى با لينک. من بدون لينک رو گذاشتم پيش‌فرض؛ لينک اون يکى، هم توى کدهاى صفحه‌ست و در نوار آدرس فايرفاکس معلوم مى‌شه و هم در کنار وبلاگ لينکش وجود داره.

  11. HKH said

    من از Windows Internet Explorer 7 استفاده میکنم. و وبلاگ شما رو از طریق RSS Reader مرورگرم میخونم. شاید اون کسی که نوشته Windows RSS Platform من باشم. من هم مثل شما به فید ها خیلی بها میدم.
    از IE7 هم خیلی راضی هستم و با هیچی دیگه هم عوضش نمیکنم !
    این رو گفتم چون خیلی از وبلاگستان فارسی آی تی دلخورم. در وبلاگستان فارسی آی تی پر شده از دو کلمه گوگل و فایرفاکس، این رو خودتون میتونید راحت با یک دور چرخیدن در بین وبلاگ ها متوجه بشید. یعنی اینترنت فقط گوگل و فایرفاکس ؟ این چیزیه که همه میخوان بگن ؟
    چند وقت پیش مطلبی در وبلاگ نوید ( عصرونه ) خوندم که خیلی دلخور شدم.
    در وبلاگ ورژن 17 هم همینطور و در بقیه وبلاگ ها …
    من طرفدار مایکروسافت نیستم و همینطور تجربه کار با فایرفاکس و اپرا و اینترنت اکسپلورر رو هم دارم. ولی بین اینها IE7 رو انتخاب کردم. ولی حالا باید به عنوان خواننده دائمی این وبلاگ ها باید کلی نیش و کنایه بشنوم چون از IE7 استفاده میکنم ؟
    بذارید این طور بگم : من از فلان خواننده خوشم نمیاد مثلا… ولی به اون احترام میذارم و به طرفدارانشون هم احترام میذارم. چرا باید بیخودی بهشون بد و بیراه بگم ؟ چون فقط پیش خودم از اون خواننده خوشم نمیاد ؟
    این یک چیز شخصیه که فلانی از چه برنامه هائی استفاده میکنه !
    مثل دین… به نظر من دین مثل مسواک میمونه ! یعنی یک چیز شخصی… هر کسی میتونه تحقیق کنه و از هر دینی که خوشش اومد از همون پیروی کنه. من و بقیه هم حق نداریم اون رو سرزنش کنیم که چرا همچین کاری کرده.
    میخواستم در وبلاگ نوید یک کامنت بذارم برای همون پستش ولی به روش خود شما عمل کردم مزیدی جان که گفته بودی خشممون رو چطور کنترل کنیم و از گذاشتن کامنت چشم پوشی کردم. نوید پسر خوبیه، من تحسینش میکنم.
    بهتره کمی بی طرف باشیم.

    جناب مزیدی من خودم 2 تا مشکل دارم و الا در وردپرس وبلاگ داشتم و و بی طرفانه عمل میکردم و اینقدر مایکروسافت رو نادیده نمیگرفتم.
    راستی وبلاگ شما باعث شد که من به وردپرس علاقه مند بشم و از اون حال و هوای بلاگر در بیایم.
    موفق باشید.

  12. […] در زمینه چگونگی یافتن کیفیت بازدید کننده دکتر مزیدی مطلبی نوشته اند که توصیه می کنم ک حتمآ آن را مطالعه […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

