نظرخواهی

مدتی قبل بحثی در وبلاگستان شروع شد كه هنوز هم ادامه دارد : قضيه ايميل ياهو. تعداد زيادی از كاربران ايرانی اعتقاد داشتند كه اين عمل ياهو به نوعي توهين بوده و بايد با آن برخورد كنند.در راس اقدامات سايتي راه‌اندازی شد و سعي گرديد كه از مكانيسم بمب گوگلي جهت اطلاع رساني استفاده شود.فارغ از اينكه چنين كاری از نظر تكنيكي ممكن است يا خير و همچنين فارغ از اين كه اين روش خوب است يا بد، شخصا برای اين عزيزان آرزو مي‌كنم كه در راهی كه انتخاب كرده‌اند موفق باشند؛ هرچند در اين رخداد شركت نكردم.

اكنون اگر اجازه دهيد يك نظرخواهی ساده و عمومي انجام دهيم. در اين نظرخواهي فقط و فقط  عزيزانی شركت كنند كه اگر وبلاگ‌نويس‌اند:به آن سايت لينك داده باشند ؛ و اگر وبلاگ‌نويس نيستند با اين روش ابراز مخالفت، موافق بوده‌اند.

حالا نظرخواهی :  همانگونه كه مي‌دانيد مدتي است كه شركت ياهو نسخه جديد (9)مسنجر خود را ارائه كرده است(اگرچه هنوز در مرحله بتاست). حالا سوال نظرخواهی اين است:

 

– آيا شما در آينده از مسنجر 9 ياهو استفاده خواهيد كرد؟ چرا؟

 

پس جواب دو نوع است: «بله- زيرا… »            «خير- زيرا….»

لطفا نظرات خود را درج فرماييد.

25 دیدگاه »

  1. Mehran said

    سلام….من همون اول که بحث Hello Yahoo پیش اومد سریع جو گیر شدم و لینکشو گذاشتم تو وبلاگم ولی وقتی با خودم کمی فکر کردم دیدم با این کارا به جایی نمیرسیم برای همین لیکشو حذف کردم !
    حالا هم یاهو مسنجر 9 رو دانلود کردم و دارم ازش استفاده میکنم!
    🙂

  2. Mehran said

    بی ربط : در پی یک پیشنهاد حساس جنابعالی مقایسه ای بین وردپرس و بلاگفا توسط اینجانب انجام شد!

  3. raoros said

    من نفهمیدم جزو کسایی هستم که می تونم نظر بدم یا نه
    در کل من هیچ اهمیتی به این قضیه نمی دم
    یاهو مسنجر 9 رو هم برمیدارم که حالشو ببرم
    😀

  4. میلاد said

    از یاهو مسنجر کلا استفاده نمیکنم چون گوگل تاک هست !

  5. maryamss said

    من با اجازه بزرگترا استفاده خواهم کرد.چون همیشه برای چت از یاهو مسنجر استفاده می کنم دوستانمم همینطور…..اکثرا چت کردن رو با یاهو مسنجر میشناسن

  6. البرز said

    اگه کاملتر و بهتر از نسخه 8 باشه چرا استفاده نکنم. ماها «فقط» مصرف کننده ایم ،مثل تمام کشورهای عقب مانده و فقیر. غیر از وصله پینه کردن تازه اون هم با کمک و دستور المل سازندگان ابزار های این تکنولوژی ، چه کار ی در پیشرفت این صنعت داشته ایم که حالا بخواهیم بمباران گوگلیش! بکنیم.خنده دارتر تحریمش هم میکنیم. گوگل قبل از اینکه ما تحریمش کنیم خیلی از امکاناتشو برای ایرانیها ممنوع یا مشکل کرده.یاهو هم میتونه.

  7. منم لينكشو نذاشتم اما رو لينكي كه گذاشته بودن كليك كردم نميدونم فايده اي داشت يا نه… اما ياهوي نه رو دانلود ميكنم هميشه با قهر كردني كه به ضررم باشه مخالف بودم!!!

  8. من از یاهو مسنجر اجنبی استفاده نمی‌کنم زیرا از pidgin بازمتن استفاده می‌کنم و مخالف طرح بمب گوگلی بر ضد یاهو هستم چرا که کار احمقانه‌ای است.
    http://tinyurl.com/32fcjm

  9. حتما ، علاقه‌ای به تحریم یاهو ندارم! در مورد دلخوری ما از یاهو نظرم را در این خلاصه می‌کنم : «آنقدر بزرگ شو که قابل صرف نظر کردن نباشی« ، این شعار منه.

  10. persgolf said

    جناب دكتر جايتان خالي ديشب دانلود كردم با فواد راه من هم يك چت جانانه داشتيم كه حسابي سر و حال شديم. حقيقتش ما هم اول جو گير شديم لينك داديم بعد به قول ان دوستمان كه كمي فكر كرديم و روي اين قضيه تامل و اينها به اين نتيجه رسيديم كه اصلا به انجايمان كه حذفمان كردند. اصلا حقمان است بهتر. وقتي سردمدران اين مملكت يك نخود براي ما ارزش قائل نيستند و ما را از كوچكترين حقمان كه همانا يك اينترنت سرعت بالا باشد محرو ميكنند و ما در خماري ميگذارند و سايتها را به توجيه و دليل مستدلي سانسور ميكنند و غير اگر من هم جاي دوستان در ياهو بودم همين كار را ميكردم. اصلا بودن و نبودمان چه توفيري دارد. از ماست كه بر ماست

  11. ساسان said

    مزیدی جان استقاده میکنم چون بش نیاز دارم

  12. doctornet000 said

    نمیتونم استفاده نکنم!

  13. سجاد said

    اجباری که واسه ما نیست که حتما از آخرین ورژن استفاده کنیم من از یاهو 7 هم خوشم نمیاد خیلی وقته که دارم از یاهو 6 استفاده می کنم چه برسه به 9 که اصلا ندیدمش . البته از همه شنیدم که خیلی به درد نخور شده دلیل بزرگ استفاده کردن ملت از یاهو گستردگی اون میون همس هرکی از اون دور اومده آی دی یاهو داره ما هم استفاده می کنیم دکتر!
    اگه بحث سر قابلیت های یاهو باشه که خیلی وقت پیش باید درش تخته می شد.
    به قول بکس امروز رو بچسب فردارو بی خیال مگه یه ای دی عوض کردن و مسنجر نصب کردن چقدر سخته که ما نگرانش باشیم یا اینکه یاهو پدرمونه که ورشکست بشه خیالی باشه. منم که لینک گذاشتم واسه این بود که زحمتی کشیده شده بود و نامردی بود اگه جواد نمی دادم حالا مهم نیست که نتیجه هرچی می خد باشه باشه. بدترین حالتش اینه که فکر کنن ما چقدر بد بختیم که غصه این چیزا رو می خوریم! ولی مگه نیستیم؟!!

  14. آقای مزیدی طبق گروههایی که شما برای نظر دادن انتخاب کرده اید من نباید نظر بدم چون کلا با این کار مخالفم . اما جدای از تحریم یاهو مسنجر مشکلات زیادی از جمله سرعت پایین و کدباز نبودن داره و برای استفاده کامل به 1000 تا برنامه کمکی نیاز داره وای نرم افزر های مثل PIDGIN هستند که واقعا بهترند

  15. مینا said

    بله زیرا خیلی چیز خوبیه !!
    اون چیزایی که تو وبلاگ یک پزشک خوندم باعث شد دانلودش کنم .

  16. محمد said

    البته من جزو دو گروهی که دعوت کردین نیستم و اهمیتی هم به اون اعتراض برای حذف اسم نمی دم…!
    اگر منظور شما منافات بین اون اعتراض و استفاده از مسنجره جدیده به نظرم منافاتی نداره چون یاهو بزرگتر از اونیه که ما بخواهیم تحریمش کنیم چون ما نیاز داریم بش…
    ما فقط اعتراض و انتقاد داریم.همین و بس!

  17. Nobody said

    yes..it really seems interesting

  18. من هم میتونم توی سایتم یه ثبت نام بزارم و اسم آمریکا رو توی لیست کشورها نزارم / کسی هم نمیتونه بهم خرده بگیره / اینجا اینترنت هست و سیستمش با دنیای بیرون فرق فوکوله . هر کسی از این حرکت خوشش نیومده میتونه از سرویس های یاهو استفاده نکنه .
    چطوری ما میتونیم مادر نرم افزارهای اونها رو شوهر بدیم ، بعد انتظار داریم مارو آدم حساب کنند . این رو به چیزای دیگه هم میشه تسری داد !
    در ضمن جای این خاله زنک بازی ها بهتر بود وقتمون رو صرف زمینه های بهتری میکردیم . اصولا فحش و فحش کاری راحت هست . اینهمه کار + هست که میشه توی این نت خراب شده کرد . اونایی که بابا مامان اینجور حرکت ها هستند به نظر من دارند عقده های کودکی اشون در راهبری نزاع های کودکانه رو ارضا میکنند .
    اگرحس وطن پرستی من در این حدی هست که با حذف اسم کشورم از یک سایت بخاد خدشه دار بشه ، باید ر*د به این حسم . بهتره کمی بازتر نگاه کنیم و دنبال دلایل این کار باشیم . احتمالا مشکل رو در خودمون بیابیم. حرف بسیار است و جای کامنت بس تنگ !
    بیخیال این حرفها دوکی

  19. من دانلود می​کنم و همانگونه که در وبلاگم نوشته​ام به یاهو حق می​دهم که من و ایران را تحریم کند. چون وقتی خودمان مشکل داریم نیاید به دیگران ایراد بگیریم.

  20. kochebagh said

    خیر، چون از گوگل تاک استفاده می کنم.

  21. صادق said

    منتظرم تا نسخه نهایی اش پابلیش بشه.
    بعداً ازش استفاده خواهم کرد.

  22. سینا said

    من تا حالا توی کل عمرم فقط 1 ساعت از یاهو مسنجر استفاده کردم و 3 ساعت از گوگل تاک! من که کلا از یاهو خوشم نمیاد با اون تبلیغاتش! راستی شما که هی یاهو یاهو میکنین بدونین ماکروسافت هم اسم ایران رو حذف کرده! خدا بخیر بگذرونه…

  23. soboone said

    بابا من در حالت عادی از یاهو استفاده نمیکردم دکی کجای کاری!

  24. پژ said

    1-استفاده می کنم. اما زمانی که نسخه ی نهایی اش آماده بشه. چون به طور معمول نسخه های بتای قبلی ِ یاهو مسنجر مشکل داشت.
    در ضمن نمی دونم این مسیله چه ارتباطی به حذف نام «ایران» از لیست کشورهاش داره؟
    کار شما رو نمی پشیندم چون تحریک کننده بود این نوع نظرخواهی. فی الواقع اگر نظرخواهی اای قراره انجام بشه روغن داغ زیاد کردنش بو داره. مثل همین نظرخواهی هایی که تو کشورمون توسط ارگان ها و سازمان های بزرگ با غرض ورزی انجام می شه.
    2-در مورد حذف نام ایران هم چرا ناراحت بشم؟ وقتی این تفکر وجود داشته باشه که چون ایرانی هستم به «حذف اسراییل از نقشه ی جهان» اعتقاد دارم. این که بسی بدتر از حذف نام کشورم توسط یک سرویس دهنده ی اینترنتی هرچند بزرگ، نیست. از قدیم ها میگن: «زدی ضربتی، ضربتی نوش کن!»

  25. یک دوست said

    فقط جی تاک اون هم با Pidgin

    یاهو رو بریزین دور.چه ایران رو حذف کنه چه بذاره اول لیست باز هم به هیچ دردی نمی خوره.اگه گوگل نبود که ملت هنوز داشتن با ۴ مگابایت یاهو حال می کردن.این یاهو مثل مایکروسافت تا رقیب براش پیدا نشه هیچ غلطی نمی کنه.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

