faves

سايتهای به اشتراك‌گذاری لينك هر روز بيشتر و بهتر مي‌شوند.يكي از نمونه‌های جالب آنها سايت بلودات است كه چند روزی است ورژن جديد آن با كلي امكانت نو ارائه شده و نام سايت به faves.com تغيير پيدا كرده است.در اين چند روزه با فيوس كار كردم.برايم بسيار جذاب بود.

ابتدا در سايت ثبت‌نام كنيد. اكانتی به شما داده مي‌شود مثل اكانت من . حالا مي‌توانيد به صفحه ابزار سايت برويد و در انجا برای اينترنت اكسپلورر يا فايرفاكس يك بوكماركلت انتخاب كنيد.همچنين مي‌توانيد اكستنشن فايرفاكس آن را نصب كنيد(من از اين اخري استفاده مي‌كنم). پس از نصب اينها مي‌توانيد در هرجايي كه مطلب جذابي ديديد، لينك مربوطه را به اكانت فيوس خود اضافه كنيد. اين كه چيز جديدي نيست! چه چيزی فيوس را جذاب مي‌كند؟؟

امكانات ديگر آن! به صفحه اكانت من در فيوس مراجعه كنيد.در صفحه اصلي آن شما مي‌توانيد لينكهايي كه توسط من fave it شده را ببينيد.در كنار هر لينك نيز امكان امتياز دادن هستvote. نتيجه اين كه اين سايت مي‌خواهد امكانات ديگ و دليشس را ادغام كند.مضاف بر اين كه امكانات «شبكه اجتماعی» نيز بدان افزوده شده.

اما من در فيوس بيش از آن كه fave it كرده باشم بيشتر vote انجام داده‌ام. پس شما در همان صفحه اكانت من در فيوس مي‌توانيد به سربرگ votes برويد. در آنجا لينكهايي را خواهيد ديد كه توسط من امتياز گرفته‌اند. آيا من هر روز به اين صفحه مراجعه مي‌كنم؟ خير؛ بلكه به صفحه اصلي مي‌روم. چگونه؟!

وقتي اولين بار در فيوس ثبت‌نام كردم، امكان جالبي وجود داشت به نام topics. در همانجا من چند topic را به ليست موارد مورد علاقه خودم اضافه كردم.مثلا firefox-flash-art-video-design و… . از آن پس سايت فيوس تمام لينكهاي مرتبط با اين موضوعات را برایم رديف مي‌كند. اكنون هربار كه به صفحه اصلي فيوس مي‌روم، به صورت خودكار لينكهايي مرتبط با اين موضوعات برايم ايندكس مي‌شود.مي‌توانم آنها را به ليست fave it خود اضافه كنم؛ آن را برای دوستانم ايميل كنم؛ يا اينكه به آن امتياز دهم votes.

در مجموع امكانات فراوان فيوس در كنار سادگي استفاده از آن و همچنين زيبايي ظاهری سايت من را مجذوب خود كرده است.اين روزها پس از استامبل، بيشترين زمان خود را در فيوس مي‌گذرانم. اگر شما هم به فيوس آمديد من را بي‌خبر نگذاريد!!

 نكته: اكنون بر روی فايرفاكس من، چندين افزونه برای سايتهای اشتراك لينك نصب شده: دليشس – استامبل – موگاد – ماگنوليا – فيوس  و افزونه sharethis. هركدام از اينها جذابيت و كاربرد و فوايد خاص خود را دارند. شما چگونه از اين سايتها استفاده مي‌كنيد؟

6 دیدگاه »

  1. maryamss said

    دکتر جان ما همون دو سه تا افزونه ای که نصب کردیم واسه هفت پشتمون بسه.میام تو دلیشز بوک مارک کنیم دستمون میره رو استامبل و …. خلاصه همه رو با هم غاطی می کنیم.ترجیح می دم رو فایرفاکس بیچاره بیشتر از این چیز میز اضافه نکنم.

  2. webkhan said

    با نظر maryamss موافقم 🙂

  3. 1fathi said

    دکتر اتفاقا من جای خالی دارم برای افزونه ها فراوون این یک دونه که گل سرسبد شده است. خوشحالم که آدرس اکانتتون رو هم گذاشتید

    حساب من هم این است :
    http://faves.com/users/1Fathi

    راستش تا شما نیومده بودید هیچ دوستی رو اینویت نکرده بودم. ایشالله شما اولی هستید 🙂
    منتظر قبول اینویتتون هم هستم
    یک فتحی

  4. 1fathi said

    راستی دکتر یادت رفت بگی مزیت این سایت به دلیشس چیست؟

    * این سایت هنوز ساماندهی نشده است 😉

  5. mhmazidi said

    @مريم- وب خوان: فكر كنم سوء تفاهمي پيش آمده. منظور من اصلا اين نبود كه شما هم از همه اين سايتها استفاده كنيد.بلكه از هركدام كه دوست داريد و بيشتر به علايق شما نزديك است استفاده كنيد. من چون علاقه زيادي به اين قبيل سايتها دارم از همه انها استفاده مي‌كنم.ولي هركس مي‌تواند يك يا دوتا از اين سايتها را انتخاب كند.

  6. علی said

    اون قبلی ها رو داشتم، اینم نصب کنیم. شما رو هم اد می کنیم.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

