میكسی شویم

بعد از معرفي سايت ميكس توسط تك‌كرانچ در چند روز قبل، توجه بسياری از آي‌تي‌نويسان در سرتاسر وب به ميكس جلب شده است. فرصتي داشتم تا اين سايت را تست كنم.

اين مسلم است كه سايتهايي مثل ديگ – و نمونه ايراني ان بالاترين– جايگاه خاص خود را پيدا كرده‌اند و كاربران وفادار خود را دارند. اما سرويسهاي جديد وب امكانات متفاوتي دارند كه ممكن است براي سايرين جذاب باشد. ميكس برخلاف ديگ، مي‌تواند اين امكان را فراهم كند كه كاربران فارسي زبان آن ، در گوشه‌اي از ميكس يك كلوني براي خود ايجاد كنند!

ابتدا به سايت ميكس برويد.در ان ثبت‌نام كنيد.اكانتي به شما اختصاص داده مي شود و از شما مي‌خواهد كه صفحه خود را شخصي‌سازی كنيد.از بين گزينه‌هاي فراوان آن مي‌توانيد ان قسمتهايي كه مورد علاقه‌تان است برگزينيد.مثلا من اينها را انتخاب كردم: photography -internet- tech opinion- design- music و.. در پايان وقتي انتخابهاي خود را تاييد كردم، صفحه نخست ميكس برايم به صورتي درآمد كه هركدام از اين موارد گفته شده، قسمتهاي اصلي را در صفحه شخصي من در ميكس تشكيل دادند. علاوه بر آنها چند قسمت ديگر هم وجود دارد.مثل: برترين تصاوير،برترين ويديوها، برترين پستها.  اما ابنها به همراه امكانات «شبكه اجتماعی » ميكس ، چيز مهمي- لااقل از ديد كاربران فارسي زبان – نيست. پس نكته كجاست؟

دو خاصيت بسيار مهم دارد:

1- توانايي تشكيل group

2- توانايي اضافه كردن هر گروپ يا شخص يا عنوان يا تگي در سرتاسر ميكس، به صفحه شخصي خود تحت عنوان  add to your mixx

حالا چه اتفاقي مي‌افتد؟

اكنون من يك اكانت در ميكس دارم در اين ادرس. شما مي‌توانيد من را به ليست دوستان خود اضافه كنيد. سپس هرگاه كه به ميكس خود وارد شويد با رفتن به تب your mixx friends مي‌توانيد فعاليتهاي مختلف من را در ميكس پيگيری كنيد: چه لينكهايي وارد كرده‌ام، چه لينكهايي امتياز داده‌ام و…

از طرف ديگر شما مي‌توانيد اكانت من را به صفحه اول ميكس خود اضافه كنيد.در اين صورت تمام فعاليتهاي من در صفحه اول شما ايندكس مي‌شود.

اما مهمترين قسمت كه مي‌تواند بيشترين كاربرد را براي ما -كه فارسي زبان هستيم – داشته باشد، قسمت groups ان است.مثلا من يك گروه ايجاد كردم با عنوان بالاترين. هر فارسي زباني كه در ميكس وارد مي‌شود مي‌تواند در اين قسمت عضو شود و لينكهايش را به اين گروپ نيز بفرستد.تصور كنيد مثلا 30 نفر در اينجا عضو شوند.پس لينكهايي كه هر روز اين 30 نفر به ميكس مي‌فرستند در اينجا ايندكس مي‌شود. من اين گروپ را با استفاده از گزينه add to your mixx  به صفحه اول خودم اضافه كردم.

نتيجه: هر وقت به ميكس وارد شوم در صفحه اول من بخشي وجود دارد به نام «بالاترين» كه تمام لينكهاي ارسالي توسط دوستانم در آن ايندكس شده.

از انجايي كه ايجاد گروپ براي همگان ساده و ممكن است به مرور هر كسي مي‌تواند يك گروپ ايجاد كند .بقيه نيز مي‌توانند صرفا آن را به ليست گروپهاي خود اضافه كنند يا اينكه اگر گروپ معتبري بود حتي آن را به صفحه اول ميكس خود بفرستند.مثلا گروپ ايرانيان

اگر فعاليت فارسي‌زبانها در ميكس زياد شود ممكن است روزی شاهد باشيم  صفحات نخست ما در ميكس، از صدر تا ذيل تنها لينكهاي فارسي باشد!

تفاوت ميكس با ديگ/بالاترين چيست؟ به زبان ساده: در ديگ و بخصوص بالاترين شما چيزی به عنوان صفحه شخصي نداريد-البته اكنون ديگ تغيير كرده. هر دو سايت ديگ و بالاترين همه افراد را به صفحه اول و عمومي خود مي‌فرستند.بعبارت ساده‌تر، صفحه نخست، صفحه عمومي است. در صورتي كه در ميكس صفحه نخست، صفحه شخصي است كه كاملا قابل شخصي‌سازی‍ است، برخلاف بالاترين و ديگ. صفحه عمومي در ميكس بصورت يك تب، تحت عنوان  popular وجود دارد.

شعار هفته: من ميكسي هستم! شما چطور؟

5 دیدگاه »

  1. رامن said

    با درود فراوان به استاد خوب و مهربانم
    من يك ذنيا از زحمت ها و مهرباني هاي شما ممنونم.
    با مهرباني شما و زحمتي كه برا ي من كشيدين با دوست هاي تازه و خوب و مهرباني اشنا شدم كه هر كدومشان را اندازه ي يه دنيا دوست دارم. اي كاش بتونم اين همه خوبي و مهرباني را جبران كنم. شما خيلي خيلي مهربان هستيد و من خيلي خيلي خيلي دوست تان دارم. هيچ وفت شما رو فراموش نمي كنم .از همه ي وردپرس مهربان سپاسگزارم .
    من دعا مي كنم همه سلامت و شادباشيد.

    (راستي من ديروز برايتان اي ميل فرتسادم . دست تان رسيد؟)

  2. e said

    Hi, You are making them rich, cool…………………

  3. salam

    kheily jaleb bood
    hatman emtehanesh mikonam
    movafagh bashi

  4. gajamoo said

    والله تو همین یکیش موندم،شاید اگر تونستم بیمه بیکاری بگیرم و 2 سالی کار نکنم برم و فیکسی شم،اما به عنوان یک وردپرسی از زحمات شما تشکر می کنم که اطلاع رسانی به موقعی انجام دادید.
    راستی دکتر:
    خانمی (وبلاگ وردپرسی) ازتون گله داشت که به کامنت هاش بی توجهی می کنید،راسته؟
    موفق تر باشی

  5. mhmazidi said

    @گجمو: شايعه است.باور نكنيد. نويسنده اين وبلاگ تك‌تك كامنتها را دقيق مي‌خواند و شرمنده تمام خوبان و عزيزان اعم از خانوم و آقا هست. اگر هم جوابي به بعضي كامنتها نمي‌دهد تنها يك علت دارد: زبانش از اين همه محبت بند مي‌آيد.
    موفق و موفق‌تر باشي

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

