تروریسم و سپاه

احتمالا باخبر شده‌ايد كه مجلس سنای آمريكا «سپاه پاسداران اسلامی» را در ليست سياه تروريسم قرار داده است.من نه توان سياسي نويسي را دارم و نه جراتش را.به دنبال زنده باد و مرده باد هم نيستم.اما بر اين عقيده‌ام كه اين اتفاق بينهايت بيشتر از انكه بر روی خود سپاه تاثير بگذارد بر روی ساير شهروندان كشورمان تاثير منفي خواهد گذاشت.من تنها به يك مورد بسيار كوچك و پيش‌پا افتاده اشاره مي‌كنم.اين قبيل مشكلات متاسفانه هيچگاه ديده نمي‌شوند.

بسياری از مردان جوان تحصيل‌كرده در كشور ما پس از پايان تحصيلات خود بايد به خدمت سربازی بروند.انها عمدتا سه گزينه اصلي در پيش‌رو دارند كه چندان هم در انتخاب ان ازاد نيستند.خدمت در يكي از اين ارگانها: ارتش – نيروی انتظامی – سپاه پاسداران اسلامی.

حالا تصور كنيد كه يك پزشك يا مهندس در هنگام قرعه‌كشي، به نيروی سپاه برسد.پس از دوسال خدمت سربازی، كارت پايان خدمتي به او داده مي‌شود كه مهر سپاه دارد.اكنون اين شخص مي‌خواهد برای ادامه درس به يك كشور ديگر برود؛ يا حتي ادامه درس نه! تنها برای تفريح به همراه خانواده خود برود.

وقتي سپاه در ليست سياه تروريسم باشد، بنظر شما چگونه بايد برای مسئولان كشور مربوطه توضيح داد كه اين آقاي دكتر يا مهندس يا هر بينوای ديگر نه سر پياز است نه ته پياز!!

آيا كسي از مسئولين ما به اين مشكل توجهي كرده است؟

30 دیدگاه »

  1. به موضوع شدیدا درستی اشاره کردی. همین حالا هم این اتفاق داره می افته.

  2. مهدی said

    نشد این کمانگیر جایی کامنت بزاره و آدرس وبلاگش رو درست بنویسه 🙂

  3. http://varooneh.phpnet.us/?p=5
    جناب مزیدی صمیمانه تقدیم به شما

  4. مسعود said

    تا حالا به این موضوع فکر نکرده بودم

    عجب مشکلی میشه

    خدا رو شکر که من وزارت دفاع خدمت کردم!!!!

  5. پس من شانس آوردم که نیرو زمینی ارتش بودم گرچه تا سر حد مرگ دهن مبارک این جانب تو خاش ( سیستان و بلوچستان ) سرویس کامل شد از بس اونجا حالگیری کردند .

  6. sheida said

    فکر نکنم آن قدر هم مشکل باشه

    اینها خودشان می دانند خیلی ها که می رن سربازی از سر زوره

  7. البته می​شود با رفتن به ارتش به پرداخت 20 هزار تومان (اگر اشتباه نکنم) مهر ارتش را دریافت کرد.

  8. سروش روحبخش said

    دکتر جان
    سروش همان خواب بزرگ است. اینکه چرا اینجوری می شود و آدرس را نمی گذارد بنویسم باید از ورد پرس پرسید.
    خانه ما را هم که بلدید:http://bigsleep.blogfa.com/
    و شرمنده می کنید اگر جواب را انجا بدهید
    پ.ن: خدا را چه دیده اید شاید روزی رفتیم اینجا:http://bigsleep.wordpress.com/

    الان با چند مشکل درگیریم.تکلیف بلاگرول. انتقال خانه قبلی( که گویی ناممکن است) و اینکه آیا رفتن سراغ نرم افزار وردپرس به دردسرهاش می ارزد یا همین تکافو می دهد خزئبلات تحت وب مان را .

    پ.ن2 : (توقع زیادی)از دیشب تا حالا دارم تمام وردپرس نوشته هایتان را می خوانم .تا حالا کسی بهتان گفته که یکبار از اول نگفته اید که این وردپرس بلاخره چیست؟

    با احترام

  9. laf said

    خب این مشکل دقیقا یک تکه خیلی کوچک از مشکلاتیه که با تحریم و بیشتر شدن تحریم میتونه به قشرای مختلف صدمه بزنه اما از قدیم گفتن کار نشد نداره !!!
    یعنی بالاخره با حرف میشه درست کرد و جاهای دیگه دنیا انقدر مثل مسئولین اینجا سمج نیستند مثلا من با یکی از بانکهای خارجی مشکل داشتم و میگفتند ما به ایران پول حواله نمیکنیم ! اما بالاخره با صحبت درست شد 😉
    ولی وقتی رفتم تو یه بانک ایران یگفتند ما به خارج حواله نمیکنیم چراشو نمیدونم حتما خارجو تحریم کرده بود هر چه قدر هم زود زدیم نشود که نشود و مجبور شدیم بانک خارجو. راضی کنیم که پولو ما از یه بانک دیگه که خصوصی هست حواله کنیم البته با پورسانت بیشتر !!!
    پورسانت بیشتر واسه طرف خصوصی ایرانی به خاطر اینک ه راضی شد نه طرف خارجی حالا از همه این حرفا گذشته
    واقعا خودمون داریم واسه خودمون مشکل درست میکنیم یا سنای آمریکا واسه ما ؟؟
    کی این وسط یه نمه مشکوک میزنه ؟

    اه منم از سیاسی نوشتن خوشم نمیاد !!!

  10. سرباز سپاه said

    پس معلومه که خودت نه خدمت نرفتی و نه پاسپورت داری!!! هیچ ربطی نداره حرفت و کاملاً غلطه!!
    هیچ جای دنیا از تو کارت پایان خدمت نمی خواد.
    فقط پاسپورت لازم داری!!
    توی پاسپورت هم نمی نویسن که که کجا خدمت کردی!!!
    به هر حال همین که پاسپورت ایرانی داری کافیه که زیاد از تو خوششون نیاد.
    یه توضیح اضافی هم بدم که با کارت پایان خدمت سپاه به تنهایی نمی تونی پاسپورت بگیری و همین طور که امین گفته به تأیید ارتش نیاز داره. وگرنه خدمت توی سپاه خیلیم خوبه! همش بخور به خواب!!!

  11. مرتضی عارف said

    مشکل ما نیست برادر! سپاه یک نیروی رسمی، مردمی، ایرانیه! فردا آمریکا بگه استفاده از بند تنبون ممنع شما بازش میکنین؟
    بابا انصاف هم خوب چیزیه! د آمریکا که خدا نیست! هست؟

  12. bizbloger said

    سرباز سپاه عزيز!
    در مصاحبه مهاجرت تمام كشورها در مورد محل، نوع و وظايف شما حين خدمت سربازي سوال ميشود! خيلي تاثير گذار است كه سپاه نرفته باشيد!

  13. ferdowsi said

    البته هنوز تصویب نشده … ولی به احتمال زیاد تصویب میشه و ….

  14. roubi said

    akhe azize man,sarbazi faghat baraye gereftane passporte onam too iran,in ghazie hich rabti be oon var nadare:DDDDyezare shoma fekr kon badesh in khabaraye kezbo bede,too passportet ke mohre sepah nemikhore akheee:DD

  15. raoros said

    oooooo
    خوب شد پسر نشدم !

  16. Dead Man said

    کارت پایان خدمت تنها و تنها برای گرفتن پاسپورت به درد میخوره و انجام معاملات و نقل و انتقال اسناد.
    در ضمن من لینک یک نمونه از مصاحبه های کشور کانادا رو برات میگذارم که بدونی اونچه که شنیدی بیشتر شبیه یک اغراق بی پایه بوده تا حقیقت!
    هرچند که اساسا نام سپاه به خودی خود تنفر انگیزه!

    http://diaryincanada.blogspot.com/2007/09/blog-post.html

  17. mynewchapter said

    قبول دارم که تو فرم ویزای خیلی جاها در مورد دورهء خدمت سوال شده، اما چند هفته پیش صدای آمریکا از یه مسئول آمریکایی همین سوال رو پرسید و اون مسئول هم گفت که ما میدونیم که توی ایران چه خبره و خیلیها مجبورند که برای خدمت به سپاه بروند اما ما که با اونها کار نداریم، حتی با کارمندان رسمی درجه پایین هم کاری نداریم چون میدونیم که دخالتی در امور ندارند و به عنوان منبع درآمد از این شغل استفاده میکنند.

  18. kermanshahblog said

    عرضم به حضور شما که اگه الان تشریف ببرین و گذرنامه بخواین بگیرین در حالی که قبلا سرباز سپاه بودین، باید یه مبلغی فکر کنم نزدیکه به 50 تومن بود بدین تا ارتش براتون کارت پایان خدمت صادر کنه.

  19. من فکر نمیکنم کسی از ایرانی ها در بیرون ایران کارت پایان خدمت بخواد. برای من که شخصا پیش نیامده، اما موارد خاص همیشه هست.
    اما نمیدونم اگر جایی لازم بشه چه کار باید کرد؟؟
    شاید بشه با هماهنگی یه مترجم در ترجمه تجربه شخص در میلیتاری سرویس اسمی از نهاد سپاه برده نشه مثلا.

  20. arman said

    kheng o kholhay-e aaghl-e kol, vaghti etelaa nadarin zer nazanin. tamaam-e form hay-e visa amrika miporseh koja khedmat kardid. hala berin ye khaaki too saretoon berizin

  21. عجب حرف‌هایی می‌ زنید جناب مزیدی؛
    با سرباز سپاه موافقم. احتمالاً شما هنوز سربازی نرفته‌اید. اولاً که همه‌جای دنیا و در همه‌ی کشورها تقسیم نیروی نظامی زیر پرچم (سرباز) توسط دستگاه‌های مربوط انجام میشه و بعید می‌دونم که مثلاً توی آمریکا بیان به سربازشون بگن تو دلت می‌خواد توی عراق خدمت کنی یا توی ژاپن. بعضی از کشورها هم ارتش دارن و هم پلیس، مثل آمریکا. بعضی از کشورها فقط یکی‌شو دارن، مثل آلمان (البته من اینجوری شنیده‌ام). بعید می‌دونم از سرباز بپرسن که دلت می‌خواد کجا خدمت کنی.

    اولاً که برای مسافرت و تفریح، در آن‌سوی مرزها کسی کاری به کار کارت پایان خدمت و محل خدمت شما نداره و فقط برای دریافت پاسپورت بهش نیاز دارید. کسی هم روی کارت پایان خدمت سپاه، مهر ارتش نمی‌زنه و کلاً شکل کارت پایان خدمت سپاه، ارتش و نیروی انتظامی با هم فرق داره، و وقتی تحویل می‌گیری پرس خورده و کاریش نمیشه کرد.

    ثانیاً جناب bizbloger گفتند که برای مهاجرت سوال می‌کنن. بله حتماً سوابق کاری و تحصیلی و خدمتی و… را سوال می‌کنن، اما چونکه تقسیم نیروی نظامی توسط ارگان مربوطه انجام میشه و نه به انتخاب شخصی که می‌خواد بره سربازی، حتی در بدبینانه‌ترین حالت هم مشکلی پیش نمیاد.

  22. ماهی said

    نکته جالبی اشاره کردید.
    به سرباز سپاه
    درسته که کارت پایان خدمتت رو نگاه نمی کنند بعد از این که بهت ویزا دادن و فقط پاسپورت رو می بینن. اما توجه دارین که در یکی از مراحل درخواست ویزا کارت پایان خدمت و ترجمه رو میخوان.
    راستی قالب قشنگی گذاشتید. این قالب فارسی شده؟؟
    من هم برم قالب وبلاگم رو عوض کنم:)) سعی می کنم این دفعه از شما تقلید نکنم.:)

  23. بهارنارنج said

    به عنوان یک تقریبا مطلع : عموی من کارمند کادری سپاه بود سابقه 8 سال جبهه و مجروحیت هم داره ولی تو زندگی عادیش خیلی راحته و اطولا اصولگرا نیست . الان بازنشست شده ولی حق خروج از کشور تا 6 سال رو نداره فقط برای جاهای زیارتی میتونه اجازه بگیره بعد از اون هم باید هر جایی میره اطلاعات سپاه رو مطلع کنه تازه اون یه کارمند معمولی بوده . برادر خودم هم تو سپاه خدمت کرده . چون می خواد بره خارج از کشور همین سوال رو پرسید از دایراه حقوقی . گفتن که بهش یه کارت دیگه میدن و انگار این کارت سپاه جزو سازمانهای شناخته شده که سربازیشون قبوله برای کشور مقصد حساب نمیشه . البته این سخت گیریها برای کشورهاییه که سربازی اجباری دارن وگرنه بیشتر حساسیت از این طرفه و من خودم ندیدم که از کسانی که رفتن برای تحصیل به خاطر سپاه به مشکل بر بخورن ولی اگر رسما تروریست معرفی بشه که شده انگار دیگه معلوم نیست چطور برخورد کنن .

  24. شاهین said

    با این توصیفات خوش به حال خودم که پول دادم خدمت رو خریدم و معاف شدم..اگه بازم بشه که خدمت رو خرید مثل قبل من توصیه میکنم همه اینکار رو بکنن .فایده ش که دیگه محرزه.ولی اگه یه روزی بنا بر شایعات بین ایران و امریکا جنگی صورت بگیره معافیت من باطله و بایست برم جنگ..یعنی معافیت زمان صلح رو خریدم..با این حال اگه جنگ هم بشه کی میره؟:)

  25. دمت گرم آقا شاهین
    1.همه که مثل من و شما مایه دار نیستن …
    2.اگه امثال شما نباشن ما نمی دونستیم باید چه جوری از این مملکت دفاع کنیم؟

  26. الآن من دقيقاً در همين شرايط قرار گرفته ام . خدا به خير بگذرونه … ديگه بايد برم

  27. علی فارسیان said

    من هم بابت این موضوع ناراحت شدم . چون خودم هم در سپاه خدمت کردم اون هم بطور کاملا اتفاقی و براساس سیستم توزیع نیروی حوزه نظام . اما بعد از کمی تامل یادم اومد که در چند نوبتی که از ایران خارج شدم فقط پاسپورت رو برای صدور ویزا از من خواستند .علاوه براین اون کشورهایی که با ایران روابط دیپلماتیک مناسبی ندارند ، اصولا اصلا براشون مهم نیست که شما خدمت سربازی رو به اتمام رسوندید یا نه چه برسه به اینکه شما در کدام ارگان خدمت کرده اید . اینو به این دلیل میگم که خیلی از دوستانی که مشکل نداشتن کارت پایان خدمت دارند بطور قاچاق از کشور خارج میشن و ارطریق سفارت کشور مربوطه در خاک ترکیه یا پاکستان اقدام به درخواست روادید می کنند ( قابل توجه دوستانی که فکر میکنن درخواست روادید برای امریکا یکی از شرایطش خدمت دوساله به جمهوری اسلامی هست !! ). کاربرد کارت پایان خدمات فقط از بین بردن منع خروج از کشور هست نه چیز دیگه . بهتر نگران موارد مهم دیگری مثل وجه نام ایران و ایرانی بود . با تشکر .

  28. ناشناس said

    خیلی جالب بود . مطلب جالبی را اشاره کردین

  29. عیسی said

    با سلام
    همه دنیا می داند که دولت آمریکا مخالفین خود را تروریسم می خواند و اگر تو هم مخلف آنها باشی تو نیز تروریسمی و اگر تروریسم نیستی پس موافق آمریکا هستی.
    جالب بود نه

  30. mohammad hossein emamparast said

    فتنه احمدی‌نژاد. سلام، الان تازه متوجه شدم چرا در سالروز وفات امام خمینی ، حضرت امام خامنه‌ای فرمودند که خود امام خمینی بارها فرمودند اشتباه کردند و منظور ایشان از این حرف چه بود . با رفتار اخیر رئیس جمهور بالاخره روشن شده است که احمدی‌نژاد با دادن نتایج آرا دروغی انتخابات به امام خامنه‌ای، باعث شدند که حضرت امام خامنه‌ای در ملا عام اعلام کنند که حمایت از احمدی‌نژاد بعد از انتخابات، اشتباه بوده است. فتنه اصلی‌ زیر سر احمدی نژاد و خائنین امثال خودش بوده و هست.ای کاش دسته احمدی‌نژاد هم سر به خیابان بگذارند شخصاً ترتیب ایشان را هم از پشت بام خواهم داد. سرباز ولایت من هستم نه آن مشائی دزد.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه