اینترنت اكسپلورر : نسخه حرفه‌ای

درست است كه اكثر وبلاگ‌نويسان عاشق فايرفاكس هستند اما اكثر كاربران وب از اينترنت اكسپلورر استفاده مي‌كنند.پس نمي‌توان نسبت به اين دسته بزرگ از كاربران بي‌تفاوت بود.خب اگر شما آنقدر عاشق IE هستيد كه نمي‌توانيد از آن دل بكنيد لااقل با نصب برنامه زير، IE خود را تبديل به نسخه‌ای حرفه‌ای كنيد.

IE7pro: اين نرم‌افزار به حجم 1.5 مگابايت تقريبا تمام امكانات و جذابيتهاي برتر دو مرورگر ديگر يعني فايرفاكس و اپرا را براي شما به ارمغان مي‌آورد.شما پس از نصب آن امكانات زيادي خواهيد داشت . در عجبم كه چرا  سايت اين نرم‌افزار قيلطر است!! آنگار افرادی هستند كه چندان تمايل ندارند شما اينترنت اكسپلورری بسيار قوي در اختيار داشته باشيد!!  🙂

اما نگران نباشيد: شما مي‌توانيد اين فايل را از يكي از اين ادرسها دانلود كنيد:

http://www.majorgeeks.com/IE7pro_d5453.html

http://www.snapfiles.com/get/IE7Pro.html

پس از دانلود آن را نصب كنيد.اكنون IE خود را باز نماييد.مي‌بينيد كه در صفحه اكسپلورر IE7Pro screenshotيك ايكون به شكل e و به رنگ آبي در نوار بالايي ظاهر شده است. با كليك بر روی آن صفحه تنظيمات مشخص خواهد شد.همچنين همين آيكون را در نوار پاييني مرورگر خود خواهيد ديد. براي فهم بهتر قضيه توصيه مي‌كنم به لينك زير مراجعه كنيد و سه اسكرين‌شات بزرگ از اين افزونه را ببينيد.ديدن اين سه ، مي‌تواند كلي از سوالات شما را پاسخ دهد:

http://www.snapfiles.com/screenshots/IE7Pro.htm

در اسكرين‌شات دومي قسمتهاي مختلف برای تنظيمات ديده مي‌شود كه حدود 14 گزينه دارد. آخرين ورژن اين افزونه 1.2 هست، اما در اسكرين‌شاتها 1.1 آمده كه چندان مهم نيست:

1- settings: اين قسمت تنظيمات كلي وجود دارد. تمام تنظيمات در حالت پيش‌فرض است كه همه را مي‌توانيد بنا به ميل خود تغيير دهيد.

2- mouse gestures: با اين قابليت شما مي‌توانيد تنها با حركت دادن ماوس تمام فعاليتها را انجام دهيد.اولين بار اين قابليت در مرورگر اپرا ايجاد شده است.

3- user scripts: يكي از مهمترين امكانات فايرفاكس همين قسمت است.شما با اسكريپت‌هايي كه در اين قسمت وجود داردمي‌توانيد تغييراتي در سايتهايي مثل يوتيوب، جيميل ، فليكر و … بدهيد. حتي مي‌توانيد از اسكريپت‌هاي بيشتری نيز استفاده كنيد!IE7Pro screenshot2

4- privacy: يكي از ايراداتي كه به اينترنت اكسپلورر گرفته مي‌شود مسئله مربوط به امنيت است.با تنظيم اين گزينه مي‌توانيد امنيت مرورگر خود را بسيار بالا ببريد.

5- others: در اين قسمت باقي تنظيمات قرار دارد.جالب اينجاست كه در اين قسمت گزينه زبان «فارسي» هم دارد كه نمي‌دانم فعال است يا خير.اگر هم فعال نباشد به سادگي مي‌توان يك فايل چندكيلوبايتي ايجاد كرد و كل گزينه‌هاي افزونه را به فارسي ترجمه كرد.

6- باقي تنظيمات را خودتان نگاهي بياندازيد….

نكته: در صورتی كه تمايل داشته باشيد، حاضرم در چند پست مفصل تمام گزينه‌هاي اين افزونه را به همراه ترفندهای استفاده از آنها بطور كامل توضيح دهم. فعلا افزونه را نصب كنيد!  🙂

36 دیدگاه »

  1. شیدا said

    ولی با این همه که فرمودید باز هم فقط فایرفاکس

  2. nasibe said

    من موافقم لطفا اين كارو بكنيد

  3. سلام
    دکتر خودتم که قيلطر شدی!!!
    چرا؟

  4. M said

    دکتر اگه میشه لطف کن یه قيلطر ياچیزی واسه facebook بده خواهشن..

  5. هشام said

    بچه ها IE حالا کیلویی چنده ؟
    فقط فایرفاکس

  6. صادق said

    خوب به نظر من اگه به IE امکانات فایرفاکس رو بدیم خیلی عالی میشه. اما واقعاً میشه؟!

  7. kermanworkshop said

    مسدود شدین

  8. Sepehr said

    مسدود نشده بابا !
    یعنی در تهران و داتک هنوز مسدود نیست.
    آقای دکتر در مورد اینه اکثر کاربران از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند اشتباه کردید.
    اکثرا از فایرفاکس استفاده می کنند.

  9. ali said

    دکتر مسدودشدید
    شاتل تهران

  10. Sepehr said

    من نمی دونم داتک هنوز مسدود نکرده ،
    به هر حال دکتر اگه واقعا مسدود شده بودی یه تماس با ایمیل من بگیر من با اینها زیاد سر و کله زدم .

  11. علي رضايي said

    من adsl صبا نت دارم
    دكتر مسدود شديد
    حتما به خاطر آن اكستنشن عبور از انسداد بود كه مسدودر شديد
    خواهشا ديگر به جاي… نگو قيلطر
    به جاي … نگو پثتان
    به جاي … نگو ثكث
    حالا هر چه دل تنگت مي خواهد بگو

  12. mhmazidi said

    لطفا از كلمه ممنوعه ////فيل ////// تر //// استفاده نكنيد. اگر دوست داريد گزارش اين اتفاق را بدهيد خواهش مي‌كنم از كلمه «مسدود شده» استفاده كنيد.
    شرمنده‌ام! من تمام كامنتهايي كه حاوی ان كلمه ممنوعه بود را ويرايش كردم و به «مسدود شده » تغيير دادم.

  13. Sepehr said

    دکتر جان این کلمه مشکلی نداره ! این رو مطمئن باش . اگر اون رو + ش ک ن بکنی اونوقته که مشکل دار می شه ، دلیل مسدود شدن هم لینک دادن به بالاترین ، فلیکر و دیگر سایت های مسدود شده می باشد.

  14. Reza. R said

    برای رهایی از اینمسدودیت (!!!!) فقط کافیه که تو آدرس بارتون به جای Http بنویسید Https
    و تو هر صفحه ای هم که میخاید برید این کارو بکنید.

  15. FREEDOM_P said

    سلام . دوست عزیز خیلی وقت بود می خواستم یک عرض ارادتی خدمت شما داشته باشم . ولی وقت نشده بود تا حالا که آمدم تا سلامی و عرص ارادتی داشته باشم . به عنوان یک عضو کوچک وورد پرس خوشحال می شم قدم رنجه کرده یک سر به وبلاگ من بزنید .
    با احترام فری دام پ

  16. amirata said

    سلام دکتر مسدود شدین چه کا ر کردین با آدرس https آمدم خیلی دیر لود میشه یکی از دوستام اشتباهی مسدود شده بود گزارش دادم درست کردم اگر کلمه ی حساسی تو سایتتون نوشتین حذف کنید هر چه زودتر بابا ما یک دکتر مزیدی داشتیم بس نمی تونیم ولش کنیم https خیلی دیر لود میشه یک فکری بکن بابا چرا جواب این ملت رو نمی دی

  17. Mehran said

    مزیدی که واسه من مسدود نیست! :دی
    این IE رو هم هر کاریش که بکنی همون آشغالی هست که هست!!

  18. بهبودی said

    من مدتها از این نرم افزار استفاده کردم.همچین آش دهن سوزی هم نیست!
    دلیل استفاده من از فایرفاکس سرعت یا امنیت بالا نیست که خب اپرا واقعا» سریعتره!
    مهمترین مزیت فایرفاکس قابلیت سفارشی سازی و همین اکستنشن ها هستند که من خیلی بهشون وابسته هستم!
    ضمنا» مسدود می باشید کماکان!:دی

  19. مجید said

    دکتر جون آسیا تک هم مسدوده.

    فقط خواهشا این اتفاق باعث سرد شدنتون نشه.

  20. hisitech said

    سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر :
    واقعا میشه گفت این IEبلای جان کاربران اینترنت هست میشه گفت یک عادت بد.
    دارویی چیزی ندارید از دست این سرطان همه رو راحت کنیم

  21. ravanparish said

    دکتر تو که انتظار نداری که پست به این بلندی رو بخونم ؟؟
    نمیشه از این پست کوچیک ها بنویسی ماتحت من هم بکشه که بخونمش؟
    ایشالا پیر بشی / صد و سی و دو ساله بشی . خودم بیام علی آباد برات جشن تولد بگیرم

    * اطلاعات بالا + یه چیزای دیگه 😀 از هارد ابیوزیو بود 😉

  22. دکتر جان اومدم بپسرم ببینم شما می دونید چرا چند روزه تیتر برترین مطالب و برترین وبلاگ ها توی داشبورد وردپرس نشون داده نمی شن که دیدم مسدود شدین.
    نمی دونم چی بگم.
    واقعا جای تاسف داره

  23. محمد said

    سلام
    —–
    آقای مزیدی از شما توقع نداشتم
    کی گفته از اکثر وبلاگ نویسان از فایرفاکس استفاده می کنند؟
    کار زشتی بود که گفتین:
    «لااقل با نصب برنامه زير، IE خود را تبديل به نسخه‌ای حرفه‌ای كنيد.»
    این خیلی زشته ، من از شما یک سوال دارم «آیا فایرفاکس» حرفه ای است؟
    اگر حرفه ای است پس چرا به اکستنشن احتیاج داره ، حتی برای خودن RSS در حد استاندارد
    آیا امنیت داره؟ پس چرا اتحادیه اروپا چهار روز پیش رسما اینترنت اکسپلورر را از نظر امنیت در رتبه نخست قرار داد و در رتبه دوم اپرا و رتبه سوم برای فایرفاکس (این یک فاجعه بود برای فایرفاکس)
    آیا می دونستید برنامه نویسان فایرفاکس بعد از رتبه بندی نیز به عدم امنیت بالای فاریفاکس نسبت به دو مروگر اپرا و اینترنت اکسپلورر اشاره کردند.
    مروگر مثل اینترنت اکسپلورر آنقدر کامل است که نیازی به افزونه نداشته باشه در حالی بیش از 2000 افزونه مختلف داره.
    اینترنت اکسپلورر کاملترین و استاندارد ترین و امن ترین مروگر است و این را مجله PC Word هم اشاره کرده است
    ای کاش بیشتر دنبال مطالب آی تی در رسانه های معتبر بودید.
    در ضمن یکی از کارشناسان موزیلا نیز عنوان کرده است که خودش بیشتر از اینترنت اکسپلورر استفاده کرده است.
    امیدوارم بیشتر اخبار آی تی را مطالعه کنید.
    در ضمن مسدود شدن شما را هم تسلیت عض می کنم

  24. amin said

    من هم با این آقا محمد موافقم ها! شدیدا. به همین خاطر بیشتر از ۹۰ درصد مردم دنیا ازش استفاده می کنن دیگه.:)
    راستی دکتر به قول کتلمیان! هیچکسی نخارد چیز من جز چیزه من!!! نقل از کاکتوس بود ها
    این قضیه ی مسدود شدنت تقصیر خودت بود 😀

  25. آقای محمد! میشه این رسانه های معتبر رو معرفی کنید تا ما هم مثله شما عالم بشیم.
    حداقل یک لینک در رابطه با صحت حرفتون در رابطه با امنیت در کامنتتون قرار می دادید.
    کارشناسان موزیلا! اینجا هم جای بحث داره. میشه اطلاعات بیشتری بدید.
    کامل بودن یعنی چی؟ هر مرورگری که افزونه نمی خواد، یعنی کامله؟ حالا افزونه یعنی چی؟! افزونه رو برای چه کاری می سازن؟
    نیازهای شما با نیازهای دیگران متفاوته. با توجه به همین نیازهاست که مرورگر مناسب کاربر هم انتخاب میشه ( توسط خود کاربر با توجه به نیازهایی که داره. )

  26. دکتر جان در دیار زنده رود هم تخته شدید!

  27. mohsen said

    دكتر جان زود تر 1 فكري به انسدادت بكن
    توبه نامه يي چيزي …

  28. میلاد said

    مشترک عزیز دسترسی به مزیدی مقدور نمی باشد

  29. khak313 said

    دکتر جون مطمئن باش هیچ کاری در مورد باز کردنش نمی تونین بکنین (نمونه اش پرشین وبلاگاست که با وجود اینکه ثابت شده اما باز هم…)
    اما پیشنهاد من: https://mhmazidi.wordpress.com/wp-admin/admin.php?import=wordpress

    منتظر هستیم.

  30. سعید said

    سلام

    خوبی دکتر؟
    از اینکه دیدم مسدود شدی خیلی ناراحت شدم. بیشتر از ناراحتی نگران شدم. امیدوارم که با پیگیری بازم رو به راه بشی.
    اینجا در تهران و ISP داتک مسدود هستی
    موفق باشی

  31. Mehran said

    برای شادی روح وبلاگ وب 2 همه با هم من‌یقراالفاتحه ماالصلوات !!

  32. بهنام said

    دکتر چرا مسدود شد پس ؟!

    ای بابا !

    آخر این همه لینک دادن به فیس بوک کار داد دستتون !

  33. سلام و خسته نباشید
    وبلاگ پرباری دارید..
    از مطلبتون استفاده کردم …
    اگر امکان داره منوهاش رو هم توضیح بدید
    ممنون

  34. niaz8085 said

    با سلام و عرض ادب

    و تشکر از سایت خوب و مفیدتون

    می خواستم اگر مایل هستید با سایت شما تبادل لینک کنم

    فقط اگر لطف کنید موضوع لینکتون را برام بفرستید ازتون ممنون می شوم

    و لطف کنید لینک سایت ما را با موضوع درج آگهی رایگان قراردهید

    با تشکر و آرزوی موفقیت بیشتر شما

    http://www.takro.net

  35. سلام.

    آيا شما مايل به تبادل لينك هستيد؟
    در صورت تمايل به من email بزنيد تا من هم لينك شما را اضافه كنم.

    http://www.payamsara.com
    http://www.payamsara.com

    با تشكر.

  36. محسن said

    با سلام . وبلاگ خیلی خوبی داری موفق باشی به وبلاگ ما هم سر بزن اگه خواستی منو لینک کن منم شما را لینک می کنم .
    http://itclub.blogfa.com
    moh2sen2006@yahoo.com
    محسن
    اگر مایل به تبادل لینک هستید آمادگی خود را با ورود به وبلاگ من و در قسمت نظر ها اعلام نمایید

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه