wordpress VIP hosting چيست؟

احتمالا تاكنون با دو مدل از امكانات وردپرس آشنا شده‌ايد:

1-سرويس رايگان وبلاگی: كه به آدرس fa.wordpress.com مي‌رويد  و در انجا مي‌توانيد در چند دقيقه يك وبلاگ با كلی امكانات رايگان ايجاد كنيد.اين قسمت جايگزين بسيار ايده‌آلی برای سرويسهای قديمي و نامناسبي مثل «پرشين‌بلاگ و بلاگفا » مي‌باشد.

2-بسته نرم‌افزاری: در اين حالت شما يك دامين برای خود انتخاب كرده‌ايد و از يك سرويس هاستينگ نيز استفاده مي‌كنيد.برای سيستم مديريت محتوی (cms) از بسته نرم‌افزاری وردپرس استفاده مي‌كنيد.حجم ان كمتر از 1 مگابايت است كه مي‌توانيد از اين ادرس ان را دانلود كنيد.اين نيز يك آلترناتيو خوب برای كاربران قديمي مووبيل‌تايپ است.

3-اما مدل سومی هم وردپرس دارد كه كمتر به آن توجه شده است-لااقل در وبلاگهای فارسي. البته دليل مناسبي هم دارد.چون اين سرويس پولی است!اين قسمت را  VIP hosting  مي‌گويند.شما در اين ادرس مي‌توانيد اطلاعات كامل مربوطه را ببينيد.برطبق تعريف خود سايت وردپرس اين قابليت اينگونه است:

وردپرس اين امكان را تنها برای وبلاگهایی فراهم كرده كه حداقل  500000 صفحه بازديد در ماه داشته باشند به همين دليل هزينه زيادی نيز برای اين سيستم دريافت مي‌كند:600 دلار در ابتدا برای راه‌اندازی وبلاگ و سپس ماهانه 300 دلار. اما پس از پرداخت اين مبلغ امكانات بسياری در اختيار انها قرار مي‌گيرد.مي‌توانند دامين شخصی داشته باشند به همراه آنتی‌اسپم قوی  و سرويس آمارگيری بسيار قوی آن (گوگل اناليتيك) -نمايش تمام پستها و تگها و … در ليست برترينهای وردپرس دات كام  و… كه ليست كامل امكانات ان را مي‌توان در همان لينك بالا ببينيد.

اما نكته جالب اين است كه هم اكنون چندتا از وبلاگهای خوب و پرطرفدار وب از اين سرويس استفاده مي‌كنند: شبكه وبلاگی گيگا او ام – وبلاگ نيو تی ‌وی – وبلاگ جديد وب‌ورك ديلی  – رابرت اسكوبلوبلاگ رسمی سايت سكند لايف  وبلاگ خانم انوشه انصاری و…شما مي‌توانيد ليستی از برترينهای انها را هر روز در اينجا ببينيد.

تازه‌ترين اتفاق جالب ورود وبلاگ رسمی فليكر به اين مجموعه است.ديروز آقای مت (يكي از مهره‌های اصلی وردپرس ) اعلام كرد كه وبلاگ فليكر از تايپ‌پد به وردپرس VIP hosting مهاجرت كرده است. متن خبر .نكته جالب قضيه اين است كه سايتی چون ياهو ( صاحب فليكر ) برای وبلاگ‌نويسي فليكر از اين سرويس وردپرس استفاده مي‌كند.چند روز قبل نيز سونی برای كاربران پلی‌استيشن يك وبلاگ رسمی ايجاد كرد كه ان نيز به كمك وردپرس است.

نتيجه: جنبش مهاجرت به وردپرس جهانی شده است!!!

پ.ن:اگر شما نيز دوست داريد در جنبش وردپرس(فارسی) شركت كنيد اين لينك در بالاترين را ببينيد.

4 دیدگاه »

  1. mr fausty said

    v.i.p
    مخفف این کلمات است که با ترجمش میتوان به راحتی حدس زد که واقعا یه vip میتونه از این بلاگا داشته باشه

    verry important person

    😉

  2. alireza said

    ای بابا این کلمه جنبش آخر کار دستت می‌ده‌ ، یه دفعه دیدی در لیست کلمات ممنوعه قرار گرفت!

  3. نوید said

    کلا یاهو علاقه زیادی به وردپرس داره . خیلی از وبلاگ های یاهو روی وردپرس هست . حتی وبلاگ هایی که روی ساب دومین یاهو هستن و این تبلیغی برای وردپرس شده هم استفاده یاهو و هم امنیتش که یاهو حاضر به انجام چنین کاری شده .

  4. […] مختلف جهان ( + ) – شهر SMS دات کام ( + ) – wordpress VIP hosting چيست؟ ( + […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه